سعید فائض پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح ها در نشست های مختلف با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مصوب شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های گردشگری است که در کمیته استانی کارشناسی و به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ارسال شده است.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری مرکزی میزان تسهیلات هر یک از این طرح ها را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح های اشتغالزایی که متقاضی بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات باشند، باید در کمیته تخصصی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تعیین تکلیف شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی از سوی یکی از بانک های عامل به طرح های اشتغالزایی خرد روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی پرداخت شد.
فائض پور اضافه کرد: مقدمات پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی خرد روستایی نیز در دستور کار است که تا پایان مهرماه جاری به متقاضیان پرداخت می شود.
وی گفت: املاک روستایی دارای سند، سفته، ضمانت‌های صادره از صندوق صنایع کوچک و صندوق تعاون مهمترین وثیقه های دریافتی است که پس از کارشناسی و تایید بانک امکان ثبت برای آن ایجاد می‌شود.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری مرکزی اضافه کرد: پست بانک کشور نیز بر اساس قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی و با هماهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی کرده که عاملیت این بانک در استان مرکزی؛ به زودی10 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره را به متقاضیان پرداخت می کند.
فائض پور اضافه کرد: علاوه بر این، نهادهای مختلف دولتی نیز از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن نیز طرح های مختلف اشتغالزایی ارائه کرده اند که از ردیف های اعتباری خود به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کنند.
وی اظهار کرد: روستا ها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شود و مسئولان باید با شناخت ظرفیت های روستایی، با راهبردهای موثر شرایطی را مهیا کنند که جذابیت لازم برای حضور جمعیت در روستاها و تقویت اقتصاد آن مهیا شود و روند مهاجرت به شهرها را معکوس کنند.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری بوده و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
3075/3017/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.