به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سیدمحمد حسینی افزود: پرونده 10 اقامتگاه بوم گردی نیز برای صدور موافقت اولیه و دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.
وی اظهار کرد: اقدام لازم برای صدور مجوز باقی متقاضیان انجام شده که در صورت تکمیل پرونده و انجام مراحل قانونی، متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت از صندوق کارآفرینی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از صندوق کار آفرینی امید با بازپرداخت پنج ساله از جمله مشوق ها و همکاری مجموعه میراث فرهنگی برای توسعه بخش گردشگری روستایی است.
حسینی افزود: این میزان تسهیلات بانکی با نظر کارشناسی به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: پنج اقامتگاه بوم گردی در سطح استان مرکزی مشغول ارایه خدمات گردشگری هستند تا زمینه توسعه صنعت گردشگری در بناهای قدیمی روستایی فراهم شود.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی نه تنها اثر مخرب بر بافت روستایی ندارد بلکه علاوه بر پویایی اقتصادی و توسعه گردشگری روستایی، به مرمت و احیا بافت های قدیمی می انجامند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: توانمند سازی جوامع محلی با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی تا حد زیادی از مهاجرت جوانان از روستا جلوگیری می کند و نتیجه آن رونق گردشگری است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.