به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی در فرهنگسرای آیینه اراک، افزود: مدیران در خط مقدم عملیاتی کردن خواسته های مقام معظم رهبری به خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند، که باید این راهبردهای مهم و حیاتی را ابتدا از خود و دستگاه محل خدمت خود آغاز کنند.
وی ادامه داد: اخلاقمداری اساس سلامت فردی و اجتماعی است و موفقیت مدیر اخلاق مدار در پیشبرد ماموریت ها و وظایف محوله بیشتر است که مدیران باید به این موارد توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی بیان کرد: اخلاق طیف وسیعی از موضوعات چون وجدان کاری، مناسبات سالم اجتماعی، تعهد، فرهیختگی، ملزم بودن به حقوق شهروندی و اجتماعی و پشتکار را در بر می گیرد که نیاز روز جامعه است.
وی بیان کرد: اینکه مشکلی از مشکلات بندگان خداوند به دست مدیران و کارکنان دولت حل می شود یک موهبت الهی است و مسئولان باید قدرت این نعمت بزرگ الهی را بدانند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: تکریم مردم و ارباب رجوع باید از جایگاه ظاهری و تشریفاتی به میدان عمل وارد شود.
سید مهدی مقدسی افزود: تکریم ارباب رجوع فرآینده پیچیده و برنامه ریزی شده ای نیست و تنها با انجام به هنگام خواسته و یا راهنمایی ارباب رجوع می توان وی را تکریم و رضایت خداوند را جلب کرد.
وی بیان کرد: ساختار و فرآیند فعالیت برخی از دستگاه های اجرایی مشکلات و نواقصی دارد که باید در دولت دوازدهم به صورت ویژه به این مسائل پرداخته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از افراد هنگامی که فعالیتی در یک وزارتخانه و یا یک اداره کل به درستی انجام نمی شود پیشنهاد تفکیک وزارتخانه و یا سازمان های مختلف را عنوان می کنند در صورتی که این مهم نه تنها منفعتی را به دنبال ندارد بلکه هزینه های بسیاری را نیز به کشور وارد می کند.
وی افزود: برای حل مشکلات ادارات کل و وزارتخانه های مختلف باید مشکلات و نواقص به صورت کارشناسی فهرست بندی شده و نسبت به اصلاح این موارد اقدام شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت در نظام اداری کشور و مبارزه با فساد اداری از رویکرد های مهم برنامه ششم توسعه است.
علی اکبر کریمی افزود: برای پیشبرد امر مقابله با فساد های اداری و مالی باید تا پایان برنامه ششم توسعه 15 درصد از حجم دولت کوچکتر شود و در پایان سال دوم این برنامه نیز باید پنج درصد از حجم دولت کمتر شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت دوازدهم وظیفه دارد شفافیت نظام اداری، ایجاد سامانه روشن و شفاف در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت و همچنین شفافیت کامل در معاملات دستگاه های اجرایی اقدامات ویژه انجام دهد و همه فعالیت مالی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها باید برای مردم روشن باشد.
وی ادامه داد: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی کشور است و در استان مرکزی مدیران و کارکنان صادقی وجود دارد که برای اعتلای کشور تلاش می کنند.
در پایان این جشنواره تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان با اهداء لوح، تجلیل شدند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.