به گزارش ایرنا، فرامرز قیسوندی روز شنبه در جلسه ستاد امر به معروف شهرستان کامیاران با تاکید بر نقش رسانه ها در تبیین اهمیت رعایت شئونات اسلامی به خصوص در ماه مبارک رمضان افزود: با تذکر لسانی که هدف اصلی این ستاد است می شود از بسیاری از هنجار شکنی های اجتماعی جلوگیری کرد.
وی در خصوص مشکلات این ستاد در شهرستان اظهار کرد: نداشتن ساختمان و تجهیزات مناسب و کمبود نیروی انسانی باعث شده است تا برنامه های این ستاد آنگونه که باید پیش نرود.
قیسوندی به حمایت مالی شهرستان از این ستاد اشاره و اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کامیاران برای اجرایی کردن برنامه های خود نیازمند حمایت مالی از سوی دیگر نهادهای شهرستان است.
به گفته او باتوجه به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد امر به معروف، مصوبات جلسه قبل این ستاد به دلایل مختلف تاکنون اجرای نشده است.
جانشین ستاد امر به معروف شهرستان کامیاران گفت: طبق گزارش نیروی انتظامی شهرستان در طول نیمه اول ماه مبارک رمضان شاهد افزایش 10 درصدی روزه خواری در شهر و مکان های عمومی نسبت به سال های گذشته بوده ایم که این امر ضرورت فعال بودن این ستاد را در شهرستان بیان می کند.
وی به ضعف عملکرد شوراهای امر به معروف اصناف و ادارات شهرستان اشاره کرد و افزود: رعایت شئونات اسلامی در این ماه مبارک به خصوص در مکان های عمومی ضروری و در این راستا جلسات لازم توسط ستاد امر معروف با اصناف و 21 اداره برگزار شده است.
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کامیاران فعال ‌سازی گروه‌ های امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌ ها، اصناف و ادارات، بهره‌ گیری از توانمندی تبلیغی اتحادیه ‌ها و اصناف، هماهنگی با ناجا به منظور جلوگیری از هنجارشکنی و تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، هماهنگی با ائمه مساجد بازار برای پرداختن به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ ساده زیستی و مبارزه با اسراف و تبذیر را از برنامه های این ستاد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
فرماندار شهرستان کامیاران در ادامه این جلسه گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برای پیش بردن برنامه های خود به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد.
مسعود روحانی افزود: تلاش ستاد باید بر این باشد که هر کس در هر محیطی که قرار دارد به این واجب دینی عمل کرده و این امر را در غالب یک فرهنگ در جامعه نهادینه کند.
وی ظرفیت جامعه برای نقدپذیری را در اجرای این امر بسیار مهم دانست و اظهار کرد: باید در جامعه شرایطی را فراهم کنیم تا افراد نقدپذیر شده و از سوی دیگر نیز به فرد آمر باید آموزش‌ های لازم داده شود.
روحانی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به آحاد مردم است اضافه کرد: تا زمانی که مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند، این فریضه نیز به درستی اجرا نخواهد شد.
به گفته او باید با انجام اقدامات فرهنگی بستر را برای آشنا کردن جوانان با اهمیت و ضرورت این 2 فریضه الهی فراهم کنیم.
وی گفت: متاسفانه با وجود تمام اقداماتی که در زمینه ترویج و احیاء امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است اما در این حوزه در شهرستان با مشکلاتی مواجه هستیم.
روحانی امر به معروف و نهی از منکر را تنها به مسئله حجاب و عفاف خلاصه ندانست و اظهار کرد: این 2 فریضه الهی که از واجبات دینی ما است باید در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی نمود پیدا کرده و در راستای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش شود.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.