حسین پادگانه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مقاوم سازی منازل مسکونی از سال 85 در محلات کلید خورده است و تاکنون 990 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی از 150 تا 200 میلیون ریال نوسازی و مقاوم سازی شدند.
وی اظهارکرد: سهمیه امسال نوسازی واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان 55 واحد است که تاکنون 50 درصد این میزان با استفاده از تسهیلات 180 و 200 میلیون ریالی مقاوم سازی شده است.
وی بیان کرد: سهیمهمقاوم سازی واحدهای مسکونی محلات پارسال 50 واحد بود که 100 درصد نعهد با استفاده از تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی محقق شد.
پادگانه بیان کرد: تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی در قالب طرح نوسازی با رویکرد بهبود کیفیت و استحکام بنای ساختمانی و ارتقای بافت روستایی، افزایش ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مردم در حال پرداخت است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات افزود: در مجموع 30 روستا در این شهرستان دارای بافت فرسوده و قدیمی بودند که با درخواست مالکان تسهیلات برای مقاوم سازی واحدها پرداخت شد.
وی به مقاوم سازی و ساخت و سازهای روستایی برابر اصول فنی ساختمان در روستاها را مورد اشاره قرار داد و افزود: این امر در روستاها به فرهنگ تبدیل شده و مردم روستاها ترجیح می دهند منازل مسکونی مقاوم و بر اساس اصول فنی بسازند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محلات اضافه کرد: قبل از اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن با محور مقاوم سازی، بیشتر واحدهای مسکونی روستایی فرسوده، غیر مستحکم بودند، که فرهنگ سازی رعایت اصول و مقررات در ساخت و سازها در دستور کار قرار گرفت.
شهرستان محلات دارای 55 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 43هزار نفر در شهر محلات، هفت هزار نفر در شهر نیم ور و پنج هزار نفر نیز در روستاها ساکن هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.