به گزارش ایرنا، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: پنجمین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله مرکزی در منطقه روستایی چهارچشمه خمین و به مناسبت دهه امامت و ولایت دایر شده و تا 17 شهریور ماه خدمات دهی دارد.
صابر جباری اظهارکرد: هر سال بیمارستان صحرایی در یک منطقه محروم برگزار می شود که امسال منطقه روستایی چهارچشمه شهرستان خمین میزبان آن است.
وی اظهارکرد: در بیمارستان شهید مدافع حرم علی‌اکبر عربی روزانه 250 تا 300 نفر نیروی درمانی با 40 متخصص، فوق تخصص و 25 پزشکی عمومی به صورت داوطلبانه و جهادی همه خدمات حوزه درمان را به صورت رایگان به بیماران ساکن دهستان چهارچشمه ارائه می دهند.
جباری خاطرنشان کرد: از سه ماه قبل غربالگری برای برپایی این بیمارستان در منطقه آغاز شده است و 25 هزار نفر در این بیمارستان معاینه می شوند که از این تعداد 2 هزار نفر نیازمند بررسی تخصصی هستند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ساکنان 50 روستای محدوده روستای چهارچشمه در بخش کمره خمین می توانند از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.
جباری بیان کرد: پزشکان این بیمارستان در بخش های ارتوپدی، قلب، داخلی، زنان، جراحی، اطفال، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص قلب، اطفال، چشم، فوق تخصص قرنیه، عفونی، روانپزشک، دندان پزشک، گوارش، غدد، ENT، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، ریه، روماتولوژی، طب سنتی، پست و مو به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی تخصصی به ساکنان این دهستان، کمک به محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت مردم ساکن در مناطق محروم و حفظ انسجام و ارزیابی میزان آمادگی تیم های پزشکی ازاهداف برپایی پنجمین بیمارستان صحرایی استان مرکزی در چهارچشمه خمین است.
جباری افزود: کمک به محرومیت زدایی و ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم و برگزاری مانور های تخصصی امداد و درمان، شناسایی بیماری های بومی مناطق محروم، کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستان های شهری و نمایش توان قدرت رزمی و تخصصی بسیج در مدیریت بحران از دیگر اهداف برپایی بیمارستان صحرایی شهید عربی است.
وی گفت: این بیمارستان با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان های خمین و اراک، مدیریت درمان تامین اجتماعی، هلال احمر، انتقال خون، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و سپاه ناحیه خمین برپا شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در آیین افتتاح این بیمارستان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند سپاه پس از هشت سال دفاع مقدس ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در نقاط محروم است.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی اظهارکرد: در همین راستا محرومیت زدایی دهستان چهارچشمه در شهرستان خمین طی سالهای اخیر در دستور کار قرار گرفته است .
وی اظهارکرد: کار و تلاش جهادی با خلوص نیت باید در بین مسئولان نهادینه شود در این صورت از خودگذشتگی و ایثار جایگزین منافع مادی می شود.
سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تبیین واقعه عظیم غدیر و فلسفه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: شهید بی سر حججی نمونه بارز تبعیت از ولایت بود و همه عواقب آن را قبول و در این راه سر خود را تقدیم کرد.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کاری خداپسندانه برای محرومیت زدایی و خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه است و باعث ارتقای سطح بهداشت و درمان و امید به مردم می شود.
سید مهدی ساداتی با ستودن بسیج جامعه پزشکی در برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق دور ازدسترس برای کمک به محرومان، افزود: خدماتی که بسیج جامعه پزشکی در این مناطق با خلوص نیت ارائه می دهد از آلام محرومان می کاهد تا شاهد لبخندی بر لبان محرومان باشند.
وی بیان کرد:بسیاری از مردم روستا و مناطق دور افتاده به دلایل دوری از مراکز شهری و کمبود امکانات از مسائل بهداشتی نا آگاه هستند یا توان استفاده از امکانات پزشکی مورد نیاز را ندارند و برپایی بیمارستان صحرایی در ارتقای سلامت و بهداشت مردمان این مناطق بسیار موثراست.
روستای چهارچشمه از توابع بخش کمره شهرستان خمین در 45 کیلومتری شهر خمین قرار دارد.
این روستا در دهستان چهارچشمه قرار دارد و حدود 900 نفر جمعیت در قالب 210 خانوار ساکن این روستا هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.