غلامرضا ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای آغاز برداشت گندم در استان مرکزی تا کنون 250 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری و بخشی از طلب آنان تا 28 مرداد ماه سال جاری پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 890 میلیارد ریال از معوقات کشاورزان استان مرکزی نیز با تخصیص اعتبار و به صورت مقطعی پرداخت می شود تا همه گندمکاران بتوانند از دست رنج خود بهره مند شوند.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری آغاز عرضه محصول گندم استان در بورس کالاهای کشاورزی در سال جاری گفت: تا کنون 2 هزار تن گندم کشاورزان استان با قیمت هر کیلو 9 هزار و 30 ریال در بورس کالاهای کشاورزی به فروش رسیده است.
ملکی با یادآوری خرید 365 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی در سال گذشته گفت: محصول گندم خریداری شده از کشاورزان استان از ابتدای خرید تضمینی گندم تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شرایط اقلیمی حدود 32 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: هم اینک 500 هزار تن گندم در سیلوهای استان مرکزی ذخیره شده که این میزان ذخیره سازی برای چهار سال مصرف گندم استان کافی است.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: این واردات برای بهبود کیفیت آرد و نان مورد نیاز نانوایی ها و واحدهای تولید نان در استان انجام می شود.
650 هزار تن ظرفیت سیلو ذخیره سازی گندم در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی سالانه 150 هزار تن گندم در بخش آرد و نان مصرف می کند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.