به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: راه اندازی هشت هزار 500 واحد صنعتی و ارائه پرداخت تسهیلات حمایتی به 11 هزار واحد صنعتی و 12 هزار واحد کشاورزی تعطیل و نیمه تعطیل رشد اقتصادی پنج درصدی را برای کشور به همراه داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولیدی برای واحدهای صنعتی و کشاورزی تعطیل و نیمه تعطیل در سال جاری نیز ادامه دارد، پیش بینی می شود رشد اقتصادی کشور در پایان سال به مرز 10 درصد برسد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس گزارشات وزارت صنایع و معادن، بازرسان این وزارتخانه از فعالیت سه هزار و 200 واحد تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، بیش از سه هزار و 100 واحد افزایش تولید داشته اند که این مهم نشان از موفقیت طرح رونق تولید دارد.
وی بیان کرد: به زودی لایحه ای از طرف دولت مبنی بر پرداخت 20 هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای حمایت از صنایع تقدیم مجلس می شود که این مهم گام حمایتی دولت و مجلس از صنایع است.
مقدسی اقدامات دولت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا رانیز ارزشمند عنوان کرد و گفت: ورود هر کالای قاچاق به داخل کشور بی شک یک واحد تولیدی را به تعطیلی می کشد بنابراین دولت باید چتر نظارتی خود را در این خصوص گسترده تر کرده و با متخلفان برخورد کند.
وی اضافه کرد: تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در گرو اتحاد و همدلی تیم اقتصادی دولت و صنایع مختلف کشور است که باید عملیاتی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف نیز باید از واردات کالاهای بزرگ از قبیل ماشین آلات صنعتی و واگن پرهیز کرده چرا که واردات کالای مشابه داخلی نه تنها خدمت محسوب نمی شود بلکه خیانت به منافع ملی است.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.