به گزارش ایرنا، محمود نعمتی روز یکشنبه در سومین نشست کارگروه خرید غلات و دانه های روغنی استان مرکزی، افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل زارعی جاری 250 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.
وی ادامه داد: بیش از 350 هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان استان خریداری شد و امسال به دلیل تاخیر در سال زراعی و سرمازدگی، میزان کمتری گندم خریداری و ذخیره سازی می شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی بیان کرد: سیلوها و انبارهای نگهداری گندم برای ذخیره محصول گندم امسال تخلیه شده و گندم های موجود سال گذشته نیز برای مصرف به سیلوها و انبارهای در دسترس منتقل شده اند.
وی، با بیان اینکه 25 درصد از قیمت کلی گندم به کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده بین استانداری مرکزی و بانک کشاورزی مطالبات گندمکاران زودتر از سال گذشته و در اسرع وقت پرداخت می شود.
نعمتی تاکید کرد: برای تسهیل در عملیات خرید گندم از گندمکاران استان کمیته تخصصی تشکیل شده که نظارت بر هزینه های برداشت و فعالیت کمباین داران، جمع آوری در محیط سالم، حمل و نقل و تخلیه از مهمترین وظایف این کمیته است.
وی بیان کرد: اگر چه میزان خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد اما، 320 هزار تن گندم در انبارهای استان وجود دارد و بخش قابل توجهی از خرید گندم امسال ذخیره سازی می شود.
ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای مکانیزه 400 هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای مسقف و روباز 200 هزار تن است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.