حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در محل فرمانداری این شهرستان گفت: عید غدیر استمرار رسالت حضرت محمد (ص) در ولایت حضرت علی (ع) است.
وی بیان کرد: گسترش عدالت و ولایت مداری مهم ترین رویکرد در گفتمان والای غدیر است و در واقع درس مهم غدیر این است که اگر ولایت و رهبری جامعه به پاک ترین و با تقوا ترین افراد سپرده شود، عدالت در جهان گسترش می یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در خصوص عزاداری ها در سطح شهرستان گفت: دشمنان در زمان برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به دنبال اختلاف بین مسلمانان هستند و در این راستا سخنرانان و مداحان باید با تلاش و اهتمام بیشتر عمل کنند.
فرماندار زرندیه نیز در سخنانی گفت: پاسداشت واقعه غدیر خم سندی برای تثبیت حق طلبی شیعه است و باید به نسل های مختلف منتقل شود.
جعفر نخستین اظهار کرد: همه دستگاه ها باید در خصوص اجرای برنامه های غدیر به ویژه بازسازی واقعه غدیر در شهرهای پرندک و خشکرود مشارکت کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عزاداری ماه محرم و صفر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نسبت به برگزاری جلسات با هیات های عزادرای و مداحان اهتمام جدی دارد .
در ادامه این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی برنامه های اجرا شده در خصوص عفاف و حجاب در دستگاه های مربوطه را ارائه کردند و مقرر شذ مراسم باز سازی واقعه غدیر در روزهای پنج شنبه و جمعه شانزدهم وهفدهم شهریور در شهر های خشکرود و پرندک برگزار شود.
شهرستان زرندیه به مرکز شهر مامونیه با جمعیت 64 هزار نفر از شهرهای دوازده گانه استان مرکزی است.
4896/3075 خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.