به گزارش ایرنا، غضنفر صفاری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 90 واگن تولیدی امسال در شرکت واگن پارس اراک باری و 9 واگن مسافربری است.
وی توضیح داد: در قرار دارد واگن های باری 50 واگن لبه بلند چهار محوره است که ارزش هر یک 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و بقیه لبه بلند 6 محوره است که ارزش هر واگن سه میلیارد و 300 میلیون ریال است.
وی ادامه داد: 40 واگن لبه بلند چهار محوره آماده تحویل به شرکت های بهره بردار است و 40 واگن لبه بلند 6 محوره نیز در انتظار نصب و کنترل نهایی سیستم ترمز از سوی شرکت های تولیدکننده است که در صورت تامین این تعداد سفارش نیز در اسرع وقت تحویل می شود.
جانشین مدیرعامل کارخانه واگن پارس اراک بیان کرد:در سال جاری همچنین 9 واگن مسافربری هر کدام به ارزش 25 میلیارد ریال در این واحد تولیدی مادر تخصصی ریلی تولید شده است.
وی بیان کرد: 80 واگن قله بر نیز در خطوط تولید شرکت واگن پارس اراک در دست ساخت است که 10 دستگاه تا پایان مرداد و بقیه نیز تا پایان امسال آماده می شود و در اختیار شرکت های بهره بردار قرار خواهد گرفت.
صفاری راد بیان کرد: 20 دستگاه واگن استراکچرفلزی(مترو) نیز امسال به ارزش 365 هزار یورو در واگن پارس تولید و به شرکت های بهره بردار تحویل شده است.
وی، تولید و تحویل 20 واگن مسافربری، یکصد واگن باری لبه بلند چهار محوره و یکصد واگن باری لبه بلند 6 محوره و آماده سازی و تحویل 20 دستگاه استراکچر واگن مترو را از مهمترین برنامه های هدفگذاری شده شرکت واگن پارس اراک در سال جاری عنوان کرد.
جانشین مدیرعامل کارخانه واگن پارس اراک شرکت های رجاء و ریل ترابر صبا را مهمترین شرکت های بهره بردار تولیدات واگن پارس دانست و گفت: تولیدات هدفگذاری شده این واحد مادر تخصصی ریلی بر اساس قراردادهای مکتوب با شرکت های بهره بردار است و امکان انعقاد قراردادهای بیشتر نیز وجود دارد.
وی، با بیان اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارگران این شرکت به روز است، بیان کرد: نشاط بی سابقه ای در این واحد تولیدی حاکم است و کارگران با شور و اشتیاق وصف نا پذیری مشغول به فعالیت هستند.
صفاری راد گفت: شرکت های واگن پارس اراک برای تسریع در فرآیند تولید واگن های تعهد شده، بهره گیری از خوشه ریلی سازماندهی شده در استان مرکزی را در دستور کار قرار می دهد.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.