علی میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر و کوهستانی تفرش از ویزگی های مهم در طبیعت محیطی تفرش است و این مهم ظرفیت ثبت شدن به عنوان شهر پاک و عاری از هرگونه آلودگی و چالش های زیست محیطی را برای آن مهیا کرده است.
وی افزود: تفرش بهترین شاخص های آب و هوا، منابع آبی غنی و طبیعت دست نخورده ای دارد که نشان از تمدن کهن در این منطقه است و این ظرفیت ها می تواند توسعه گردشگری و جذب توریست به دنبال داشته باشد.
میرزایی گفت: تفرش از نظر ابنیه تاریخی نیز دومین شهرستان غنی در استان مرکزی است و در کنار طبیعت بکر و وجود دهکده سلامت و محصولات طبیعی و ارگانیک به دلیل نبود هیچگونه آلودگی آب، خاک و هوا و چشم اندازهای سرسبز و دیدنی قابلیت ثبت شهر پاک را دارد.
وی بیان کرد: تفرش به شهر قنات ها نیز شهرت دارد و قنات های پرآب آن از کنار بناهای تاریخی مسجد شش ناو، تکیه زاغرم، امامزادگان شهرستان عبور می کند که این ویژگی نیز یکی از مولفه های خاص در مدیریت بهینه شهری و ثبت تفرش به عنوان شهر پاک محسوب می شود.
فرماندار تفرش افزود: در تفرش همچنین روستاهای نمونه گردشگری بسیاری وجود دارد که دارای آب و هوای مطبوع و ظرفیت های کشاورزی خاص است، به طوری که این روستاها مرکز زنبورداری استان به شمار می روند که خود جاذبه ای برای گردشگران طبیعی است و جذب تورهای گردشگری به این منطقه ظرفیت بزرگی برای تفرش محسوب می شود و می توان این چنین توسعه شهرستان را رقم زد.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر در فاصله 85 کیلومتری از اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.