غلامرضا نعمتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در بازدیدهای بعمل آمده ظرفیت های طبیعت گردی ساحل و چالش های گریبانگیر زیست محیطی از جمله ورود فاضلاب به دریا، سایت نابسامان پسماند و دریاخواری توسط اعضای انجمن معرفی شد.
وی اظهارکرد: دراین برنامه از هدررفت خروجی تصفیه خانه فاضلاب این بندر، جنگل تل چیتی، مدخل ورودی کانال پساب ها به ساحل، طرح احداث پل گردشگری، محل دفن زباله، ساحل و منطقه هدف گردشگری جفیر بازدید به عمل آمد.
وی افزود: در این بازدیدها، اعضای انجمن راهکارها و پیشنهادهای مختلفی برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و حل مشکلات زیست محیطی ارایه دادند.
مسئول انجمن مردم نهاد یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: باتوجه به اینکه طرح احداث پل گردشگری بدون ارزیابی زیست محیطی با مسدود کردن خور در مرحله پایه کوبی رها شده این انجمن خواستار بازگشایی بستر و مطالعه آن شد.
وی ادامه داد: 75 هکتار از اراضی ملی، کوهستانی و مسیر چند دره فصلی در یک کیلومتری دریا و دهکده گردشگری روستای قلعه حیدر از ظرفیت های بی نظیر بوم گردی این منطقه است که تنها پسماندهای شهری و بیمارستانی در آن دپو و در برخی مواقع تفکیک زباله ها برخلاف موازین قانونی توسط اتباع بیگانه انجام می شود.
نعمتی گفت: باتوجه به اینکه محل دپوی زباله در فصل بارندگی از طریق روردخانه های فصلی به اراضی پایین دست کشاورزی و ساحل سرازیر می شود انجمن خواستار پایان دادن به این وضعیت بحرانی شد.
انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه از سازمان های مردم نهاد دارای مجوز است که تاکنون برنامه های مهمی در زمینه فرهنگ زیست محیطی و بهداشتی در این شهرستان اجرا کرده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.