میلاد پورسعادت سرپرست این گروه دوستدار محیط زیست روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه زیبای دوران همچون سایر مناطق توریستی کشورمان بر اثر کم توجهی تعدادی از گردشگران متاسفانه با زباله هایی که بعضا غیر بازیافتی هستند، آلوده می شود و باقی ماندن این زباله ها هم برای محیط زیست و هم برای حیوانات وحشی منطقه، آسیب های جدی به همراه دارد.
وی بیان کرد: اعضای این گروه، وظیفه انسانی خود می دانند که در امر جمع آوری و پاکیزه نگاه داشتن طبیعت زیبای رضوانشهر مشارکت کنند و بر این اساس اقدام به جمع آوری بیش از یک تن زباله کردند.
وی افزود: زباله های رها شده در حاشیه راه و رودخانه در محدوده روستای گردشگر پذیر دوران، چهره این منطقه را زشت جلوه می داد که حضور دوستداران محیط زیست موجب شد تا دوباره زیبایی و طراوت را به خود بگیرد.
پورسعادت گفت: گردشگر پذیر بودن منطقه و کم توجهی جمعی از ساکنان عامل اصلی آلودگی در این محدوده محسوب می شود.
سینا فرخواه از دیگر فعالان و دوستداران طبیعت و محیط زیست در رضوانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جاده جنگلی دوران یکی از مناطق گردشگری این شهرستان بشمار می رود که همه ساله در ایام تابستان، عید نوروز و ایام تعطیل مورد توجه مسافران و شهروندان است و بی توجهی به حفاظت محیط زیست و نبود ساز و کار درست برای جمع آوری زباله از سطح جنگل موجب شده که چهره این جنگل و طبیعت زیبا با زباله مخدوش شود.
وی ضمن تشکر از بخشدار مرکزی رضوانشهر و دهیار روستای دوران مبنی بر همکاری خوب با این گروه افزود: حاضران در این همایش زباله های جاری در سطح جنگل و حاشیه محور اصلی جنگل به طول سه کیلومتر را جمع آوری و از طریق خودروی مکانیزه حمل و به مرکز دپوی زباله انتقال دادند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارای 65 هزار هکتار جنگل می باشد و در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:مهرعلی گواهی**انتشاردهنده:کبیری
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.