به گزارش ایرنا، ظفر افشون عصر سه شنبه در نشست خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی که در حضور 2 نماینده از شرکت های زیمنس آلمان و ولوئیا فرانسه برگزار شد، افزود: پس از توافق برجام مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از 120 میلیون دلار در نقاط مختلف این استان صادر شد که بسیاری از این طرح ها با مشارکت خوشنام ترین شرکت های سرمایه گذاری در اروپا هستند.
وی ادامه داد: تیم های تجاری و اقتصادی بسیاری از نقاط مختلف در دوران پسابرجام با هدف آشنایی و بازدید از صنایع استان مرکزی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی متقاضی حضور در استان شدند که در نهایت 20 گروه صنعتی مطرح، وارد این استان شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اضافه کرد: حضور این سرمایه گذاران خارجی از کشورهای چین، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، ترکیه، بلغارستان، افغانستان، عراق و ایرانیان مقیم خارج از کشور پس از توافق برجام تاکنون منجر به 6 میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری مستقیم و یا مشارکتی شده که دستاوردی بزرگ برای دولت و سرآغاز تحولی در اقتصاد این منطقه است.
وی با بیان اینکه روند توسعه سرمایه گذاری صنعتی در استان مرکزی بیش از 14 درصد رشد دارد، بیان کرد: استان مرکزی به دلیل نزدیکی به بازار پایتخت و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و همچنین ارائه مشوق های سرمایه گذاری از قبیل معافیت مالیاتی و واگذاری زمین و انواع خدمات ارزان قیمت، مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است.
افشون در خصوص پیشنهاد نمایندگان شرکت های زیمنس و ولوئیا که با هدف سرمایه گذاری در تصفیه پساب فاضلاب شهرهای اراک و ساوه به این استان سفر کرده بودن،د نیز گفت: استان مرکزی دومین قطب صنعت کشور و یکی از استان های برخوردار در زمینه کشاورزی محسوب می شود و به همین دلیل جدا سازی آب صنایع و کشاورزی از آب شرب یکی از اولویت های مدیریت ارشد این استان است.
وی گفت: شهرستان های اراک و ساوه به تصفیه خانه هایی نیاز دارند که بتوانند سه نوع آب شرب، کشاورزی و صنعتی به صورت همزمان تولید کند و در صورتی که هر یک از شرکت های زیمنس و ولوئیا ظرفیت ساخت این تصفیه خانه را داشته باشند، خانواده دولت در استان مرکزی از آنها استقبال می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان اینکه بهره برداران کشاورزی در اراک نسبت به استفاده از پساب فاضلاب این شهر وسواس دارند، بیان کرد: تصفیه خانه اراک با مدرن ترین تجهیزات جهانی ساخته شده اما با وجود این کشاورزان حاضر به استفاده از پساب این تصفیه خانه نیستند.
مدیر فنی شرکت ولوئیا نیز گفت: این شرکت با بیش از یکصد سال سابقه در فعالیت های زیست محیطی ظرفیت ساخت تصفیه خانه حتی با پنج نوع آب خروجی را نیز دارد.
وینسنت دوشاتو بیان کرد: همه ظرفیت ها و توانایی های شرکت ولوئیا برای مدیران و صنعتگران استان مرکزی تشریح می شود و در صورت تمایل، همکاری های مشترک اقتصادی در دستور کار قرار می گیرد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3017/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.