فریبرز فضلی خانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آموزش ها در مراکز ثابت دولتی، سیار شهری، روستایی، پادگان و ندامتگاه های شهرستان های استان مرکزی انجام شده است.
وی گفت: در بخش ثابت در فصل بهار415 هزار و 442 نفر ساعت در قالب 2 هزار و 662 نفر دوره برگزار شد که این آموزش های مهارتی در بخش سیار شهری نیز 46 هزار و 940 نفر ساعت در قالب461 نفر دوره بوده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: آموزش های مهارتی در بخش صنایع 33 هزار 354 نفر ساعت، زندان وآسیب های اجتماعی 61 هزار و 235 نفر ساعت، در بخش پادگان ها 2 هزار و 603 نفرساعت، بخش روستایی49 هزار و681 نفرساعت، مراکز جوار دانشگاهی 22 هزار و 679 نفرساعت تحقق یافته است.
فضلی خانی، شاخه فعالیت بخش خصوصی فنی وحرفه ای استان را شامل کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات عنوان کرد و افزود: عملکرد این حوزه یک هزار و 458 نفردوره درقالب 276 هزار و 638 نفرساعت درسه ماه امسال بوده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این مجموعه در بخش دولتی در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزاردقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور و عمران دوره برگزار می کند.
فضلی خانی، آموزش های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می تواند زیربنای اصلی اقتصاد مقاومتی باشد.
گفت: افزایش سطح مهارتی دانش آموزان و دانشجویان یکی از سیاست های محوری است تا در سایه آن کاهش نرخ بیکاری محقق شود.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: ارتباط بین بخشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و واحدهای صنعتی و تولیدی وجود ندارد که رفع این نقیصه می تواند به رشد اشتغال پایدار کمک شایانی کند.
فضلی خانی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه ای مبنی بر ارایه آموزش ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع بهره برداری مناسبی از این فرصت ندارند.
سال گذشته 9 هزار و830 نفر دوره در قالب 2 میلیون و 766 هزار و 380 نفر ساعت در شاخه های صنعت، خدمات و کشاورزی به فراگیران آموزش داده شده است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 270 آموزشگاه آزاد و 20 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان بر عهده دارد.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی* انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.