سیدمهدی ساداتی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان خمین افزود: ارتقای سطح سلامت از دغدغه های مسئولان بود که دولت تدبیر و امید با برنامه تحول نظام سلامت توانست این امر مهم را تحقق دهد.
وی ادامه داد: دولت عزم جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در تمام زمینه ها دارد و گام های بسیار بلندی نیز در این خصوص برداشته است.
ساداتی اظهار کرد: در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر باید تمام نهادها با برنامه ریزی بلند مدت ، وحدت و انسجام فعالیت کنند.
وی گفت: مواد مخدر بیشترین منشا آسیب های اجتماعی به شمار می رود و آگاهی، پیشگیری و آموزش نقش مهمی در کاهش این بلای خانمان سوز دارد و نشاط اجتماعی، عاملی مهم در کاهش آسیب ها و مانعی برای روی آوردن جوانان به اعتیاد است.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: وظایف مسئولان فرهنگی و اجتماعی در سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان مشخص شده و رویکرد این سند به سمت سکونتگاههای غیر رسمی است.
ساداتی ادامه داد: با وجود محدودیت در مناطق حاشیه ای خمین، باید ظرفیت ها و عوامل تهدید کننده در این مناطق آسیب پذیر شناسایی و برای پاکسازی آنها برنامه ریزی شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین نیز در این نشست گفت: این سازمان در 2 مرکز ثابت خواهران و برادران و آموزش های مهارتی در خارج از این مراکز با همکاری نهادهایی مانند اداره زندان ها، کمیته امداد و بهزیستی، دوره های مهارت آموزی را برگزار کرد.
مهدی لعل بار افزود: پارسال 36 نفر در کمپهای ترک اعتیاد در دوره های مهارتی فنی وحرفه ای در زمینه مکانیک، جوشکاری و پرورش قارچ شرکت کردند.
وی ادامه داد: پارسال در مراکز سیار شهری 45 نفر و در سه ماهه اول امسال 54 نفراز آموزش های فنی وحرفه ای برخوردار شدند.
وی اظهار کرد: پارسال 306 نفر در روستاهای شهرستان خمین و در سه ماهه اول امسال 87 نفر در دوره های فنی وحرفه ای شرکت کردند.
رئیس مرکز فنی وحرفه ای خمین خاطرنشان کرد: پارسال 125 نفر و در سه ماه نخست امسال 35 نفر در زندان این شهرستان از آموزش های مهارت آموزی برخوردار شدند.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: حضور جمعیت مهاجر و عشایر ساکن در حومه شهر بر وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان بسیار تاثیر گذاشته است.
مهدی محمدی با بیان اینکه والدین بی سواد دانش آموزان ساکن در حاشیه شهر در نیمه سال تحصیلی فرزندان خود را از چرخه تحصیل خارج می کنند ادامه داد: این دانش آموزان برای کمک به اقتصاد خانواده وقت خود را صرف جمع آوری محصولات کشاورزی و یا گیاهان مرتعی می کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: فقر مادی و فرهنگی خانواده، بی سرپرستی و مهاجرت علت عمده بازماندگان از تحصیل در این شهرستان است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.