به گزارش ایرنا، کلثوم خلیلوند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت توان ایستادگی افراد در رویا رویی با تنش ها و نقش این مهخارت روحی و رفتاری در پیشگیری از آسیب ، اجرای طرح ملی توان‌زایی و ارتقا تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: دراین راستا به تازه گی اجرای دوره ارتقای تاب‌آوری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توانمندی زنان و خانواده در برابر آسیب‌ها در محلات استان ایلام آغاز شده و در حال برگزاری است.
وی افزود: یکی از اهداف این دوره افزایش سطح آگاهی و بینش زنان و خانواده‌های ایلامی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و بیکاری است که در این زمینه با تهیه بسته‌ها و محتواهای مناسب با همکاری مدرسان و سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام می‌شود .
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش خشونت، تنش و نزاع در خانواده و جامعه عنوان و تاکید کرد: جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار و یا در معرض آسیب مناطق آسیب پذیر استان است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، یادآور شد: این طرح با همکاری سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه در استان اجرا می شود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: در اجرای این طرح ابتدا مربیان و مددکاران آموزش های لازم را فرا گرفته و سپس این آموزش ها را به دختران و زنان آسیب پذیر مناطق حاشیه ای استان منتقل می کنند.
خلیلوند اظهار کرد: طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری فرد در برخورد با مشکلات می شود بلکه مهمتر از آن منجر به حفظ سلامت روانی و ارتقا آن نیز خواهد شد.
وی افزود: از آنجایی که بانوان از جمله قشر آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، توانمند سازی آنان از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره ای می تواند راهکار مناسبی در راستای ارتقای تاب آوری باشد.
وی مخاطبان اصلی این طرح را زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: این بانوان از طریق سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و همچنین سازمان های مردم نهاد معرفی شده و در دوره های آموزشی شرکت می کنند.
مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری ایلام اضافه کرد: این طرح فقط مختص زنان نیست بلکه خانواده‌محور و شامل مردان و جوانان نیز می‌شود.
تنظیم و انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.