حسن میرزاخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجوزها برای فعالیت شرکت ترکیه ای فعال در حوزه ساخت رادیاتورهای گرمایشی در شهرک صنعتی ایبک آباد و شرکت امارات متحده عربی فعال در حوزه ساخت مصالح و تجهیزات ساختمانی در شهرستان ساوه صادر شده است.
وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری شرکت ترکیه ای فعال در حوزه ساخت رادیاتورهای گرمایشی بالغ بر 600 هزار یورو و شرکت اماراتی فعال در حوزه ساخت مصالح و تجهیزات ساختمانی 2 و 6 دهم میلیون دلار است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هر 2 سرمایه گذار خارجی در حال پیگیری ورود سرمایه به استان هستند و تا پایان امسال عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.
میرزاخانی یادآور شد:در این مدت مجوز جذب 15 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی جدید در زمینه توسعه صنایع شیمیایی در شهرستان ساوه نیز از هیات سرمایه گذاری خارجی ایران اخذ شده است.
وی، هدف از جذب این سرمایه گذاران خارجی در حوزه تولید را افزایش صادرات و حضور محصولات داخلی در بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی در استان علاوه بر افزایش اشتغال، صادرات و ارز آوری برای کشور و استان مرکزی به ارمغان می آورد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی از آمادگی سرمایه گذار چینی برای ایجاد نیروگاه 20 مگاواتی در شهرستان دلیجان این استان خبر داد و گفت: بررسی های اولیه برای حضور این سرمایه گذار در استان در حال انجام است.
میرزاخانی ادامه داد: این شرکت چینی تا کنون طرح هایی را در حوزه حمل و نقل، پتروشیمی و امور نظامی در سطح کشور انجام داده و با توجه به ظرفیت های استان مرکزی علاقه مند به انجام سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر در استان است.
استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.