به گزارش ایرنا، عبدالرضا خلیلی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: تا پایان 96 با برنامه ریزی مدون میزان برخورداری مردم این استان از خدمات شبکه آب و فاضلاب به 70 درصد می رسد.
وی با یادآوری بارش های مطلوب در سال گذشته اظهار کرد: هرچند این بارش ها به نسبت مناسب بود اما بیش از 30 سال منابع آبی تحت فشار قرار داشته است.
خلیلی گفت: امسال موج گرما دو هفته زودتر آغاز شد و همین امر باعث شد تا مردم زودتر از وسایل سرمایشی استفاده کنند و فشار به مجموعه منابع آب زودتر اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از چالش هایی است که استان با آن مواجه است و لازم است مصرف در این بخش به طور جد مدیریت شود.
خلیلی گفت: افزایش دایره آگاهی مردم در مصرف آب باعث شده تا کمتر در معابر و خیابان ها شاهد استفاده بی رویه آب باشیم و این ارتقای فرهنگ ناشی از اطلاع رسانی و همکاری خوب رسانه های جمعی است.
وی در ادامه اظهار کرد: 20 درصد مصرف آب در استان مرکزی هدر می رود که از متوسط کشوری 6 درصد کمتر است و باید تلاش کرد تا این میزان سالانه به یک تا 2 درصد کاهش پیدا کند.
وی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب، سالانه باید پنج درصد از شبکه آب استان اصلاح شود و سال گذشته 200 کیلومتر از شبکه آب استان اصلاح و نوسازی شد.
خلیلی بیان کرد: منابع آب شهرستان اراک از سد کمال صالح اراک 60 به 40 است یعنی 60 درصد از منابع آب مورد نیاز این شهر، از سد تامین می شود و 40 درصد نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.
وی تصریح کرد: منابع آب موجود در سد کمال صالح اراک برای شرب این شهرستان اختصاص دارد و هرگز این منبع آبی به استان های مجاور منتقل نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تا پایان سال گذشته 90 میلیارد ریال شرکت آب و فاضلاب این استان از بخش های مختلف بابت فروش آب مطالبه دارد و در حوزه عمرانی نیز شرکت 60 میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
خلیلی افزود: 247 میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای 26 طرح آب و فاضلاب در استان مرکزی اجرا شد.
432 هزار مشترک در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.