به گزارش خبرآنلاین، محمد تقی آبایی با اشاره به اینکه در سال جاری آمار ناشی در حوادث کار در محلات 5 مورد بوده ، افزود: تعداد کل حوادث در سال گذشته تعداد 19 مورد مربوط به شهرستان محلات است که 8 مورد آن به معادن این شهرستان مربوط می شود. همچنین 2 مورد در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار فوت شده اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته اقدام به مدل خودبازرسی در کارگاه های سطح استان شد و تعداد 287 بازرسی ایمنی را آموزش و در سطح کارگاه های صنعتی، ساختمانی و معادن معرفی و استقرار یافته اند از این تعداد 22 نفر در کارگاه های شهرستان محلات مستقر شده اند و اکثر معادن در این شهرستان مسئول ایمنی دارند.

آبایی اضافه کرد: به جهت بالا بردن ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار از سال گذشته با جدیت موضوع آیین تایید صلاحیت ایمنی کلیه ی پیمانکاران مشمول قانون کار را در دستور کار قرار داده ایم که در سال گذشته برای 112 شرکت پیمانکاری گواهی تایید صلاحیت ایمنی صادر شد.

وی در پایان متذکر شد: کلیه کارفرمایان می بایست قبل از هر گونه انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری ابتدا گواهی تایید صلاحیت ایمنی آن شرکت را رویت کنند. پیمانکاران نمایی و ساختمانی که این گواهی را ندارند اگر هر گونه حادثه در حین انجام کار صورت گیرد کارفرما نیز مقصر شناخته می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 677359
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.