به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در آیین اولین شب قدر در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: شب های پرفضیلت قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خدای متعال است.
وی ادامه داد: فضیلت شب های قدر به اندازه ای است که از یک هزار و 400 سال پیش تا کنون در این شب ها آیین های احیا برپا شده است و دین مداران از اوایل شب تا سپیده دم صبح به دعا، نیایش و استغفار می پردازند.
امام جمعه اراک بیان کرد: خودسازی و رسیدن به قرب الهی از ویژگی های شب های قدر است و آحاد جامعه به خصوص جوانان باید از این فرصت برای حرکت به سوی کمال بهره ببرند.
وی ادامه داد: اهمیت شب های قدر آنقدر والاست که روزه داران به دعا و نیایش در این شب ها سفارش فراوان شده اند و هر مومنی می تواند به اندازه درک و توان خود از آن بهره گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: لازمه درک شب‌های قدر داشتن آمادگی قلبی است، مومنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.
وی اضافه کرد: شب زنده‌داری و برگزاری آیین شب قدر مورد تأکید دین مبین اسلام است بنابراین مردم مسلمان در این شب‌ها، می توانند در انس با قرآن، دعا و مناجات و نماز‌های مستحبی برای آینده خود، نه تنها برای یک سال بلکه برای تمام عمر سعادت و عاقبت بخیری از خداوند سبحان طلب کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: شب های قدر، زمانی برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند است و دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، شب زنده داری از بهترین اعمال شبهای قدر است.
وی در خصوص ضربت خوردن امام علی(ع) در شب نوزدهم نیز گفت: امام علی(ع)، مظهر شجاعت، عدل، عدالت، حق و ایثار است و آن امام همام با علم و فضیلتی که داشتند بهترین الگوی بزرگی در زندگی تشیع و حتی در بشریت است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: امام علی(ع) با مناقبی که داشتند الگوی کامل انسان سازی هستند به طوری که با ویژگی‌های بزرگی که داشتند بسیاری از عالمان اهل تسنن و تشیع از چنین مقام بزرگی سخن گفته‌اند که با گفتار و رفتار خود، زمینه هدایت بسیاری از افراد را فراهم ساختند.
آیین معنوی احیاء اولین شب قدر در همه مساجد و آستان مقدس امامزادگان شاخص استان مرکزی برگزار شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.