به گزارش ایرنا، مسلمانان از 12 ماه سال قمری چشم انتظار رسیدن ماه رمضان هستند تا در شب هایی که رنگ و بوی خدایی می گیرد، میهمان خداوند باریتعالی باشند و از نعمات این ماه بهره مند شوند.
اما در دل شب های این ماه مبارک شب هایی خاص نهفته تا روزه دارانی که به هر دلیلی پای آنها در 11 ماه لغزیده، با بازشدن درهای توبه از فرصت استفاده و طلب عفو و مغفرت کنند و سرنوشت یک سال دیگر خود را رقم بزنند.
** شب های قدر ارتباط های قطع شده با خداوند متعال برقرار می شود
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، شب های 19، 21 و 23 ماه رمضان را شب های قدر بیان می کند و می گوید: هیچ شبی به جز این سه شب شب قدر در ماه های قمری نیست.
حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی اضافه می کند: شب های نیمه شعبان و عید قربان نیز به لحاظ برکات معنوی که درآن اتفاق می افتد شب قدر بیان شده است.
وی شب قدر را شب سنجش ظرفیت انسان ها بیان کرد و ادامه داد: ظرفیت معنوی، خلوص و معرفت در آن مورد سنجش قرار می گیرد و معنویات به اندازه گنجایش فرد به وی تعلق می گیرد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شب قدر تضمین کننده عافیت زندگی دنیا و آخرت به دور از آسیب هاست.
حجت الاسلام شیرمحمدی شب های قدر را سمبل حیات و رشد بشری بیان کرد که از اهمیت ویژه ای برخودار و طلب عفو از گناهان در آن تاکید شده است.
وی یادآورشد: شب های قدر موانع استجاب دعا بین بنده و خالق برداشته و قلب و روح بشر با رحمت الهی درهم تنیده می شود.
به گفته نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، سفارش به خواندن برخی از سوره های قرآنی در شب های قدر به منظور بهره گرفتن از زندگی انبیای الهی است که در این سوره ها به آن اشاره شده است.
حجت الاسلام شیرمحمدی تاکید کرد: همه فیوضات مادی و معنوی بشر در شب های قدر گره می خورد و بربندگان است تا شب زنده داری شب های قدر را به دست فراموشی ندهند.
**برای رسیدن شب های قدر لحظه شماری می کنم
یکی از شهروندان زنجانی می گوید: زندگی ام را مدیون دعاها و عبادت هایی هستم که تاکنون بجا آورده ام.
شهربانو حقیقی اظهارمی کند: شب های قدر هر سال که سپری می شود برای رسیدن شب های قدر دیگری انتظار می کشم تا خداوند رحمان عمری عطا کند و از فیض این شب ها در کنار دیگر مومنان بهره مند شوم.
وی تاکید کرد: از همه کسانی که روزه دار هستند و کسانی هم که بنا به دلایلی توانایی روزه گرفتن را ندارند میخواهم این شب ها را با دعا زنده داری کنند تا گره همه مشکلات زندگیشان گشوده شود.
یکی دیگر از شهروندان زنجانی اظهارکرد: چه شبی می تواند با فضلیت تر و با عظمت تر از شبی باشد که در آن قران نازل می شود و سرنوشت یک سال انسان رقم می خورد.
رحیم اسکندری خاطرنشان کرد: برای داشتن سالی پراز برکت و سلامتی مملو از معنویات و توجه خداوند باریتعالی باید با دعا و توسل به اهل بیت(ع) و واسطه قرار دادن ائمه اطهار از خدا بخواهیم سرنوشت هایی که خود آن را به بهترین نحو تایید می کند برای ما رقم بزند.
این شهروند افزود: باید جوانان این شب های پرفیض و با برکت را از دست ندهند و به نحو احسن از ثمرات آن بهره مند شوند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.