محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: با وجود اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه افزایش هرچه بیشتر اعتقادات و آموزه های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان متهم کردن آن توسط عده ای دلال و کاسب سیاسی کاری زشت و ناپسند است.
وی ادامه داد: افرادی که آموزش و پرورش را با وجود اقدام های این مجموعه برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در بین نسل جوان و نوجوان به دورکردن دانش آموزان از دین متهم می کنند بد اخلاق هستند و از نظر جامعه و خداوند کار ناپسندی را انجام می دهند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد دولت دوازدهم نمی تواند عناصری که این تفکر را دنبال می کنند برای پیشبرد اهداف کلان کشور استفاده کند.
وی ادامه داد: چگونه می توان برای اعتلای خود دیگران را به امر غیر دینی متهم کرد و افرادی که این اتهام را می زنند پایبند به وازین اخلاقی نیستند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: چگونه می توان از آموزش و پرورش که با این عشق و دل دادگی به فکر مهارت، تحصیل و اعتقادات جوانان است اتهام زد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت: سال گذشته 67 درصد دانش آموزان این استان در رشته نظری و 33 درصد در رشته فنی و حرفه به آموزش اشتغال داشتند که بر اساس پیش بینی های انجام شده در برنامه پنجم و ششم توسعه سهم این استان در حوزه رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش پایین تر از سطح کشور است.
شهریار فولادوند افزود: رشته تجربی با 46 و 43 درصد دانش آموزان استان در این رشته رتبه نخست را در سطح استان مرکزی به خود اختصاص داده است.
وی استعداد، علایق، شاخصه های رشته تحصیلی منطقه و نیاز جامعه به شغل را چهار شاخصه مهم هدایت تحصیلی عنوان کرد.
فولادوند ادامه داد: یکصد امتیاز برای دانش آموزان در پایه نهم برای هدایت تحصیلی پیش بینی شده است که 30 امتیاز آن بر اساس آزمون های مشاوره ای، 10 امتیاز خود دانش آموزان، 10 امتیاز نظر دبیران و بر اساس عملکرد تحصیلی، پنج امتیاز نظر والدین، 10 امتیاز نظر مشاوره ها و 35 امتیاز عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، از ایجاد 10 رشته تحصیلی جدید در هنرستان های این استان در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: ایجاد این رشته ها با هدف افزایش سهم رشته فنی و حرفه ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد.
فولادوند گفت: فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و رسانه ها، همکاری سایر نهادها با برگزاری دوه های توجیهی برای جامعه هدف، روز آمد کردن تجهیزات هنرستانی نیز از جمله الزامات هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
وی، از برگزاری مسابقات کشوری بدمینتون و تنیس روز میز دختران در شهرستان خمین و با میزبانی استان مرکزی خبر داد گفت: این مسابقات با حضور چهار هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور از پانزدهم تیر ماه در این استان آغاز می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد 21 دارالقرآن در سه سال گذشته از اقدام های موثر دولت برای تخصصی کردن قرآن در آموزش و پرورش است.
علی شیرخانی افزود: سال های گذشته به دلیل تعطیلی دارالقرآن ها، قاری برجسته در آموزش و پرورش نبود که با آغاز فعالیت این واحدها زمینه تربیت قاری دانش اموزی در استان فراهم شده است.
وی با یادآوری همکاری 194 مبلغ و مبلغه با مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی در مقایسه با استان های هم تراز خود رتبه نخست جذب مبلغ دینی را به خود اختصاص داده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ نماز و قرآن در بین دانش آموزان یک هزار و 500 دانش آموز به اردو طرح معرفت در جوار مسجد جمکران اعزام و یک هزار و 200 نفر از مدیران مدارس پرجمعیت برای برگزاری طرح نماز مورد آموزش قرار گرفتند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح مهارت آموزی به دانش آموزان از اقدام های آموزش و پرورش این استان در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای آموزش مهارت به افراد برای ورود به بازار کار است.
مجتبی حیدری افزود: 66 درصد بیکاران را دانش آموختگان رشته های نظری و 27 درصد تکنسین ها و دانش آموختگان فنی و حرفه ای هستند که این مهم نشان از افزایش بیکاری در رشته های نظری نسبت به فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی برای دانش آموزان پایه دهم از برنامه های آموزش و پرورش در این طرح است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی کرد: چهار هزار و 100 نفر شامل 40 درصد دانش آموزان برای فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای تئوری مورد آموزش قرار می گیرند.
حیدری افزود: 30 درصد اعتبارات این طرح با مشارکت مدارس و دانش آموزان و 70 درصد از طریق شورای آموزش و پرورش تامین می شود.
اجرای طرح هر فرد یک مهارت و برگزاری چشنواره ورزشی در شهرستان خمین از مصوبات این نشست بود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.