حاج محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 234 مورد بازرسی از اصناف تفرش انجام شده است که سهم فروردین ماه و نظارت ایام نوروز 638 مورد بازرسی و سهم اردیبهشت ماه نیز 596 مورد بازرسی بوده است.
وی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان علاوه بر گشت پایش و نظارت در صبح که به صورت روزانه انجام می شود یک گشت ویژه نیز از ساعت 18 تا 20 عصر با اولویت مواد غذایی و اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان بازار را مورد پایش و بازرسی قرار می دهد و تا به امروز 9 مورد کار بازرسی انجام شده است.
حاج محمدی افزود: در سال جاری 23 مورد گشت مشترک (15 گشت در فروردین ماه، هفت مورد در اردیبهشت ماه و یک مورد در خردادماه) همراه با نیروی انتظامی، اماکن، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام گرفته است.
وی افزود: بازرسی های انجام شده تاکنون منجر به تشکیل 23 مورد پرونده تخلف به ارزش 29 میلیون و 978 هزار و 140 ریال شده است که شامل انواع تخلفات گران فروشی، عدم صدور فاکتور و درج قیمت بر روی اجناس و اقلام، تعطیلی خودسرانه نانوایی ها و قاچاق بوده است.
حاج محمدی بیان کرد: در بازه زمانی مذکور 16 مورد گزارش از سوی ستاد خبری انجام گرفت که منجر به تشکیل یک پرونده تخلف شد، همچنین از 12 شکواییه های حضوری به اداره تمامی موارد منجر به رضایت و مسالحه و مختومه شدن پرونده شد.
وی اظهار کرد: با بازرسی های صورت گرفته 150 واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز شناسایی شد.
وی عنوان کرد: در سال گذشته هشت هزار و 297 مورد بازرسی از اصناف شهرستان صورت گرفت که 115 مورد بازرسی در قالب گشت مشترک بوده است و نظارت ها منجر به تشکیل 110 پرونده تخلف صنفی به ارزش 164 میلیون و 32 هزار ریال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تفرش عمده تخلفات واحدهای صنفی شهرستان تفرش در سال گذشته را شامل عرضه خارج از شبکه، تعطیلی خودسرانه، قاچاق و صدور نشدن فاکتور عنوان کرد.
وی اضافه کرد: 83 مورد تخلف پارسال از سوی ستاد خبری تفرش اعلام شد و 23 پرونده تخلف در این رابطه شکل گرفت.
حاجی محمدی بیان کرد: 9 طرح نظارتی نیز در سال گذشته در قالب نوروز، ماه مبارک رمضان، عیدقربان، عید غدیر، روز مرد و روز زن، بازگشایی مدارس، ایام محرم و صفر و شب یلدا برگزار شد و براساس تشدید نظارت ها در بازار 105 واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی شد.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر به عنوان یکی از شهرستان های استان مرکزی در 85 کیلومتری اراک واقع شده است که دارای 25 واحد صنعتی و 16 معدن است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.