به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی خمین، افزود: رهبر فقید انقلاب اسلامی روشنفکر، متواضع در برابر مظلومان و سرسخت در برابر دشمنان بود و به گردن جهان اسلان حق بزرگی دارد و باید زوایای اندیشه امام را به خوبی شناخت.
خطیب جمعه خمین به ابعاد وجودی شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیردر تاریخ معاصر است به طوری که بعد از معصومان(ع) چنین شخصیتی را نمی توان یافت.
وی اظهارکرد: چرا که آن بزرگوار ایمان را با عمل صالح، اراده آهنین را با همت بلند، شجاعت را با هوشمندی و تقوا کسب کرده بود.
امام جمعه خمین بیان کرد: شجاعت و سرسختی در مقابل دشمنان خصلت امام راحل بودو امروز نیز باید همه پیرو این تفکر باشیم .
وی یادآور شد:اندیشه امام راحل به حدی تابنده و ریشه دار است که هرگز قربانی بحث‌های انحرافی نمی شود و همه باید با بصیرت رهروی راستین نهضت خمینی و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.
حجت الاسلام حسینی گفت: روحیه انقلابی سرمایه بزرگ نظام است و باید در برابر دشمنان سرسخت بود و این خصیصه را به نسل جوان کشور منتقل کرد.
وی افزود:انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری بعد از رحلت امام خمینی با مدیریت قوی سرمایه بزرگی است و معظم له توانسته‌اند به خوبی کشور را هدایت کنند این در حالی است که دشمنان به این موضوع اقرار کرده‌اند.
خطیب جمعه خمین در ادامه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: ائتلاف علیه ایران به خاطر دوشیدن کشورهای عربی توسط آمریکا بود وگرنه اگر تمام کشورها متحد شوند در برابر نیروهای رزمنده و مردم ایران، شکست خواهند خورد.
وی اظهارکرد: این در حالی است که آمریکا از عراق فرار کرده است و تاکنون حمایتش از داعش تاثیر نداشته است، چطور می‌تواند از کشورهای عربی حمایت کند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه به روز جهانی محیط زیست نیز اشاره کرد و افزود: حراست آگاهانه از محیط زیست تکلیف مهم هر ایرانی دلسوز و فهیم است و باید این سرمایه برای نسل های بعد به بهترین شکل حفظ شود..
وی به جزء خوانی قران کریم در ماه مبارک رمضان هر روز عصر در مصلی امام خمینی نیز اشاره و توصیه کرددر این ایام بیشترین استفاده معنوی برده شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعت دارد.
نماز جمعه در 2 شهر خمین و قورچی باشی در این شهرستان برگزار می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.