به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حکیمی روز جمعه درخطبه های نمازجمعه این هفته مردم گنبدکاووس اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با سخنرانی خود در عصر عاشورای سال 42 در مدرسه فیضیه قم، نهضت خود را علیه حکومت فاسد و سفاک پهلوی آغاز کرد.
وی گفت: این سخنرانی امام که در 13 خرداد 42 انجام شد، در 15 خرداد سبب دستگیری ایشان و متعاقب آن حرکت مردمی علیه این اقدام رژیم پهلوی شد.
حجت الاسلام حکیمی اضافه کرد: حکومت پهلوی در 15 خرداد چند هزار نفر از مردم را به خاک و خون کشید و سبب شد تا امام راحل این حادثه را برای همیشه عزای عمومی اعلام نمایند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران مقدس است زیرا برای پیروزی و بقای آن تاکنون خون هزاران نفر از مردم ایران آن را آبیاری کرده است.
امام جمعه موقت گنبدکاووس یادآور شد: ماهیت انقلاب ما مبارزه با استکبار و استعمار است و به همین علت دشمنان تلاش زیادی برای ضربه زدن به آن انجام می دهند.
وی گفت: انقلاب اسلامی درسایه رهبری امام راحل و در ادامه، با رهبری جانشین خلف ایشان توانسته توطئه های دشمنان را خنثی و به مسیر عزت و اقتدار خود ادامه دهد.
حجت الاسلام حکیمی، انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب پس از ارتحال حضرت امام راحل توسط مجلس خبرگان رهبری را انتخابی شایسته دانست و افزود: در 28 سال گذشته درسایه هوشمندی و تدبیر معظم له و با وجود توطئه های دشمنان، انقلاب به مسیر خود ادامه می دهد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مستقل از قدرت های غرب و شرق و مبتنی بر اسلام و قرآن است که در راس آن ولایت مطلقه فقیه قرار دارد.
حجت الاسلام حکیمی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد اظهار داشت: برای تحقق این سخن امام، امروز همه باید به منویات رهبری انقلاب توجه و به آن عمل نماییم تا دشمنان و ایادی داخلی آنان نتوانند به انقلاب آسیبی برسانند.
وی همچنین با گرامیداشت برخی مناسبت های هفته آینده از جمله وفات حضرت خدیجه (س)، ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و وفات حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی، گفت: حضرت خدیجه (س) حق بزرگی بر اسلام و جامعه مسلمین در آغاز بعثت پیامبر (ص) داشت زیرا همه دارایی خود را در راه اسلام و قرآن خرج کرد.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم استان گلستان درمجلس خبرگان رهبری نیز در جمع نمازگزاران گنبدی با ابراز گله مندی از دو دستگی بین امت اسلامی، این اختلاف را ناشی از برداشت نادرست از قرآن دانست.
آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی روز جمعه درجمع نمازگزاران گنبدی اظهار داشت: دلیل ایجاد دو گروه حزب اللهی و تکفیری در امت اسلام، برداشت ظاهری و نادرست گروه تکفیری از دستورات و تذکرهای قرآن است.
وی گفت: این گروه بدون تفکر و تعقل در آیات قرآن، تنها به ظاهر آیات توجه و به آن عمل می کند درحالی که گروه حزب اللهی و مسلمانان راستین درآیات قرآن تفکر می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: وقتی در آیات قرآن تفکر نشود، جنایات و کشتارهایی انجام می شود که وجدان انسان آن را قبیح می داند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.