به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: ملت ایران در روز 14 خرداد 68 با آرمان های امام و شهدای انقلاب پیمان بستند که وفادار باشند و دوست و دشمن نیز به این موضوع مهم معترف هستند.
وی یادآوری کرد: 10 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) توانست همه نهادهای مدنی و ارگان های دخیل در عرضه خدمت رسانی، قوای سه‌گانه کشور را بر اساس قانون اساسی تثبیت کند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: پس از رحلت ایشان، اتفاق مهمی در این روز رخ داد و خبرگان رهبری یک شخصیتی بزرگوار که تربیت شده مکتب امام بود، آیت الله خامنه ای را به عنوان جانشین شایسته انتخاب کرد.
وی بیان کرد: تا کنون رهبری با صلابت و بصیرت هر چه تمام روشنگری لازم را در موقعیت های حساس و سرنوشت ساز کشور ارائه کرده و دلسوزانه رهنمود کرده است.
امام جمعه زنجان ادامه داد: امسال بدلیل تقارون ماه رمضان با ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی اسلامی عموم مردم برای بیعت به مرقد ایشان رهسپار نمی شوند، بلکه برنامه های به همین منظور در مساجد مختلف در نظر گرفته شد و انتظار می رود، اقشار مختلف مردم حضوری چشمگیر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: 13 خرداد سال 42 یکی از روز های تاریخی بشمار می رود که سراغاز قیام 15 خرداد و نطق تارخی امام در مدرسه فیضه بود که به دو مساله مهم استقلال طلبی یعنی مبارزه با استبداد ،استعمار و دین خواهی تاکید داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 15 خرداد قیامی مردمی بدون اتکا به قدرت های خارجی که این نهضت با سرعت از حوزه علمیه قم که خواستگاه انقلاب بود، آغاز شد و در دیگر مناطق از جمله در دانشگاه ها نیز تسریع یافت و سایر افشار نیز به این مهم لبیک گفتند.
وی بیان کرد: گر چه قیام 15 خرداد توسط دشمن سرکوب شد و 15 هزار شهید و تبعید رهبر نهضت یا رهبرانی زندانی شدند، اما زمینه سرنگونی رژیم پهلوی و درنهایت پیروی انقلاب اسلامی را موجب شد.
امام جمعه زنجان همچنین بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان را تقوای الهی عنوان و خاطر نشان کرد: هر چقدر اعمال انسان جامع و کامل باشد هم به شکل عملی و روح عبادتی آن رعایت شود، نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.