به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در اراک، افزود: سرمایه گذاری اصلی در حوزه های علمیه باید بر تربیت طلاب با پیشرفته ترین روش های علمی و پژوهشی باشد و این مهم باید روز به روز تقویت شود.
وی ادامه داد: علامه امینی برای اثبات واقعه غدیر خم بیش از 10 هزار صفحه کتاب را با دقت مطالعه کرد تا توانست کتاب الغدیر را به رشته تحریر درآورد و واقعه غدیر و جانشینی امام علی(ع) را به جهانیان به خصوص اهل تسنن به بهترین شکل بشناساند.
امام جمعه همدان بیان کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان و گسترش دامنه فناوری ارتباطی نیاز است که حوزه های علمیه به عنوان پیشتازان تولید تئوری و تبلیغ تقویت شوند و برنامه های آموزشی به گونه ای باشد که این قشر از جامعه در برابر جریان های تکفیری و مدعی بدرخشند و به بهترین شکل به شبهات دینی پاسخ دهند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: برای هدایت جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان به مسیر معنویت و تقوا باید حوزه های علیمه برنامه های علمی و پژوهشی برای طلاب و روحانیان تدوین کنند.
وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ای اعتقادات مذهبی جوانان ایران اسلامی را نشانه رفته اند و مقابله با این هجمه های برنامه ریزی شده ، توان و روش های نوین را می طلبد.
آیت الله محمدی، جهاد نفس را از دیگر وظایف روحانیت تشیع دانست و گفت: این قشر از جامعه باید خودسازی، تزکیه نفس، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که تنها در این صورت می توانند جامعه را به مسیر معنویت و تقوا هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان ،جهاد تبلیغی را از دیگر وظایف روحانیت دانست و گفت: بیش از 70 هزار طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند و باید از این ظرفیت در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور به بهترین شکل بهره گرفته شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بهترین ابزار برای خنثی کردن تبلیغات سوءمسیحیان تبشیری و مسلمانان تکفیری استفاده هدفمند از توان روحانیان است.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: روحانیان از ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ تزکیه نفس و نزدیکی به خداوند استفاده کرده و مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان را از آسیب های اجتماعی با شیوه های کارآمد منع کنند.
وی ادامه داد: گسترش فناوری های ارتباطی و فضای مجازی باعث شده که برنامه های سطحی از قبیل روخوانی، قرائت و تجوید قرآن کریم نمی تواند پاسخ شبهات جوانان را بدهد بنابراین باید برای جلوگیری از انواع آسیب های اجتماعی که ریشه در تضعیف مبانی اعتقادی دارد برنامه های کاربردی و آموزش های عمیق علمی تدوین شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در برخی موارد به اختلافات خانوادگی و طلاق دامن زده و می طلبد که آسیب شناسی در این خصوص تقویت شود و از خسارت های فرهنگی جلوگیری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: یکهزار و 100مبلغ دینی برای فعالیت های مذهبی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، تشریح و تبیین سبک زندگی اسلامی، تشریح جایگاه ولایت فقیه، آگاه سازی جوانان از توطئه های فرهنگی به خصوص تبلیغ ادیان دیگر از مهمترین مسائلی است که مبلغان باید به آنها توجه داشته باشند.
وی بیان کرد: در دهه مساجد(10 روز آخر ماه شعبان) حدود 2 هزار مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی برای ماه مبارک رمضان غبار روبی شد که در همه این مساجد نماز جماعت اقامه می شود و محافل انس با قرآن کریم نیز دایر است.
شنبه ششم خرداد ماه جاری نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.