به گزارش ایرنا، فرهاد مجد آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال بارندگی های مناسب بهاره امسال عملکرد همه سازه های آبخیزداری فراهان بازدید شد که تمامی آن ها آبگیری شدند و و تنها یک یا 2 موردآن بازده مناسب را نداشته و بایداصلاحاتی در آن صورت بگیرد.
وی، هدف از ایجاد این سازه ها را کنترل سیلاب و انتقال آن به مسیری که به مزارع، قنات، کانال های آبیاری و روستاها خسارت وارد نکند عنوان کرد.
مجد آبادی، اجرای عملیات آبخیزداری در فراهان را عامل کنترل روان آب ها و مهار سیلاب برشمرد و اظهار کرد: این مهم علاوه بر جلوگیری از بروز سیل و ایجاد خسارت، باعث کنترل فرسایش، جمع آوری آب های سطحی و تقویت سفره های آب های زیرزمینی، چاه ها و قنوات موجود در منطقه می شود.
وی خاطرنشان کرد: با بارش های آسمانی بهاره، 90 درصد سازه و سدها در فراهان سرریز شده اند اما با اقدامات کاربردی و مناسب احتمال وقوع سیلاب در این شهرستان کنترل شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تا کنون 294 میلیمتر بارندگی در فرمهین به ثبت رسیده است.
مجد آبادی تصریح کرد: حجم آبگیری سازه های شهرستان فراهان نیز حدود پنج میلیون متر مکعب است.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است و در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافته و در این خطه بر اساس آخرین آمار 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.