به گزارش ایرنا، جمهوریت و مردم سالاری پایه های اصلی نظام اسلامی ایران است که در برهه های زمانی مختلف این 2 مولفه اساسی به منصه ظهور رسیده است.
انتخابات مهمترین صحنه برای تحقق رای و نظر لایه های مردمی در روند تصمیم سازی هااست و حضور میلیونی مردم سراسر کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور در پای صندوق رای نشان از اعتقاد مردم به نظام و ارزش های آن دارد.
حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای فارغ از تعصب نسبت به انتخاب افراد خاص، نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است چراکه همواره مردم در شرایط حساس با حضور خود صحنه ای را رقم زده اند که چشم دنیا را به سمت خود متمرکز کرده اند.
به گفته دست اندرکاران و مجیران انتخاباتی از اقصی نقاط استان مرکزی حضور مردمی در شعب رای گیری در این دوره از انتخابات تا ظهر جمعه چشمگیر و معنادار بوده است و این مهم زنده بودن نظام و بلوغ و تعهد سیاسی ملت را نشان می دهد.
حضور اقشار مختلف در صفوف رای در این دوره از انتخابات دذر دیار آفتاب بار دیگر نشان داد که مردم این دیار نوادگان امیرکبیر و قائم مقام و امام راحل هستند و با تمام وجود به کشور و زادگاهشان عشق می ورزند و می دانند که با آرای هدفمند آنان قطار توسعه کشور به پیش می رود و سربلندی و اقتدار بر سرشان چتر می زند.
مردم امروز بار دیگر مردم سالاری را در کشور تمرین کردند و با هر دید و عقیده سیاسی و انتخاب های متفاوت وارد میدان شدند و ایده و کلامشان را با آرایی که به صندوق ها ریختند، اعلام کردند.
یکی از شهروندان اراکی که برای رای دادن به شعبه 174 شهری مراجعه کرده بود گفت: دوجود صف طولانی در این شعبه مرا متعجب کرد و خوشحالم که در ساعات اولیه رای گیری استقبال مردمی بالاست.
طاهره واحدی گفت: این حضور گسترده به دلیل اهمیت موضوع انتخابات در کشور است و من به عنوان یک ایرانی تنها به دلیل مهم بودن سرنوشت کشور رای خود به صندوق انداخته ام.
وی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری آینده کشور باید با همه وجود دغدغه مردم را حس کند، گفت: در کنار انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای نیز در حال انجام است و تنها خواسته من به عنوان یک شهروند این است افراد متخصص راهی شورای شهر شوند و تصمیم های سازنده برای رشد شهر بگیرند، به نظر من دوران رای قومی قبیله ای گذشته و مدیریت شهری فرزندان توانمند را طلب می کند.
یکی از شهروندان آشتیانی که برای انداختن رای خود به شعبه سیار در مصلی دانش آشتیانی مراجعه کرده بود به ایرنا گفت: مهمترین انگیزه من برای شرکت در انتخابات مطالباتی است که دارم و می دانم اگر رای ندهم مجاری امید را در تحقق خواسته هایم مسدود کرده ام.
صبا نعیمی افزود: به نظر می رسد که شلوغی شعب اخذ رای حاصل درک اهمیت رای است و مردم می دانند که حتی یک رای هم می تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد و می کوشند تا فرصت را از دست ندهند.
وی گفت: فعالیت شبکه های مجازی نیز در آگاه سازی مردم نقش بالایی داشت و با معرفی دیدگاه های افراد مختلف و برنامه های متفاوت توانست در تصمیم نهایی مردم برای گزینش اصلح اثرگذار باشد.
نعیمی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: در موضوع تبلیغات انتخاباتی این دوره رصد موضوعات را از سوی مردم به وضوح می شد فهمید و مطمئن هستم که طیف بزرگی از مردم با مطالعه، شناخت و آگاهی در صفوف رای حضور دارند.
یکی از فرهنگیان شهر تفرش حضور خود در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی دانست و گفت: ایران اسلامی درخت تنومندی است که شاخ و برگ آن را اقشار مردم می سازند و با آرای خود به آن هویت می بخشند و این موضوع جدی است که از صفوف به هم فشرده مردم می توان فهمید.
احمد محمدی افزود: تقوا، تخصص و خدمت به مردم لازمه کار نمایندگان شورای پنجم است و می طلبد که مردم در گزینش افراد اولویت های شهری را فارغ از نگاه سیاست زده مد نظر داشته باشند تا جمعی کارا بر کرسی های شورا تکیه زنند.
محمدی تاکید کرد: لازمه شورای شهر آینده اتحاد بین اعضاست و باید به کسانی رای داد که منافع جمع را بر منافع شخصی ترجیح دهند و با این رویکرد رشد و توسعه را رقم زنند.
حجت الاسلام شهیدی اظهار کرد: حضور مردم تا این ساعت در شعب رای باشکوه بوده است و حماسه مردمی به معنای واقعی تحقق یافته است که این امر دلایل مختلفی را شامل می شود.
وی، وظیفه شرعی و تکلیف ملی و حق قانونی را مهمترین دلیل حضور گسترده مردم دانست و گفت: در کنار انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای نیز در حال برگزاری است و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید همراهی با مردم و به فکر آنان بودن را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و براساس چارچوب های تبیین شده شهری حرکت کنند.
وی اظهار کرد: شوراها در بعد فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهرها و روستاها نقش محوری دارند و باید افراد متخصص و متعهد به آن وارد شود و حتی می تواند بسترساز مسائل سیاسی و اجتماعی باشند و با اختیارات مناسب نتیجه مثبتی را در سامان امور بسازند.
یکی از رای اولی های شهرستان کمیجان نیز گفت: بشتر از آنکه هیجان رای دادن را داشته باشم کوشیده ام که در مورد افراد مورد وثوق مطالعه کامل کنم چرا که انتخاب بد از رای ندادن بدتر است.
فائزه رستمی افزود: با رسیدن به سن رای دادن احساس بلوغ می کنم و اینکه امکان حضور در تعیین سرنوشت کشور برایم فراهم شده فرصتی می دانم که باید درست استفاده شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون حضور مردم در پای صندوق های رای در گوشه و کنار استان مرکزی دیدنی و فوق العاده بوده است و به نظر می رسد انتخاباتی تاریخی از نظر میزان مشارکت در دفتر سیاسی کشور به ثبت برسد.
یکهزار و 70 شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی دایر شده است.
پنج هزار و 528 داوطلب شامل یکهزار و 204 نامزد در 33 منطقه شهری و پنج هزار و 171 نامزد در 863 روستای واجد تشکیل شورا امروز با هم رقابت دارند.
25 نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی استان مرکزی دست اندرکار برگزاری انتخاب هستند.

6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشار دهنده مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.