به گزارش ایرنا، در حال حاضر اغلب خیابان های مرکزی شهر اراک که کانون ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است مملو از جمعیت است و ستادها علاوه بر اقلام تبلیغی، موسیقی با صدای بلند پخش می کنند و بین رهگذران شیرینی و شربت توزیع می شود.
کانون اصلی تبلیغات انتخابات در اراک خیابان شهید شیرودی است که در دو سوی ورودی این خیابان ستادهای اصلی انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری (روحانی و رئیسی) قرار دارد و حجم بالایی از هواداران این نامزدها با پخش اقلام تبلیغی متنوع سعی در جلب آرای عمومی به نفع نامزد خود دارند.
حجم پوسترها و تراکت های پخش شده به حدی بالاست که تمامی سطح خیابان، جوی های آب و بلوارها با کاغذ پوشانده شده است.
در این خیابان در حال حاضر ترافیک سنگینی جریان دارد و هواداران 2 نامزد ریاست جمهوری و داوطلبان شورایی با خودروهای پوشانده شده با تصاویر نامزدها در تردد هستند و سرنشینان آنان با پرچم های ایران و سربند و دست بندهای رنگی به نفع نامزد مورد نظرشان تبلیغ می کنند و با زدن بوق های ممتد، چراغ و برف پاک کن جلب نظر می کنند.
در بسیاری از خودروها برخی از سرنشینان تا نیمه از پنجره بیرون آمده و درحالیکه پوستری را به شکل کلاه از نامزدشان بر سردارند دست هایشان را به علامت پیروزی تکان می دهند.
عده ای دیگر با رقص و پای کوبی و جمع دیگر با سردادن سرودهای انقلابی و کف زدن های ممتد در تبلیغات انتخاباتی اراک حضور دارند.
از سوی هواداران 2 نامرد مطرح ریاست جمهوری (رئیسی و روحانی) در مسیرخیابان شهید شیرودی دیواره انسانی تشکیل شده و هواداران روحانی در امتداد پارچه های سبز و بنفش و هواداران رئیسی در امداد پرچم ایران صف آرایی کرده اند و شعارهایی در تایید نامزد مورد نظرشان و گاهی تخریب نامزد رقیب سرمی دهند.
حضور کودکان و نوجوانان در تبلیغات انتخاباتی امشب پررنگ است و اعلب کودکان با بادکنک های رنگی و تصویر نامزدهای مورد حمایت در منظر عمومی حاضر هستند.
برخی کودکان نیز از روف خودروها بالا آمده و اقلام تبلیغاتی را در صف حرکت خودروها نمایان می کنند.
هواداران 311 نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر اراک نیز فرصت را در این گردهمایی بزرگ غنیمت دانسته و اقلام تبلیغی نامزد مورد حمایت خود را بین رهگذران و داخل خودروها پخش می کنند.
ستاد تبلیغی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در اراک از پشت بام به صورت حجمی اقلام تبلیغی و کاغذهای خرد شده را بر سر مردم می ریزد.
به حدی صدای موسیقی و نواهای مختلف در خیابان ها وجود دارد که امکان شنیدن صدا در محیط به سختی صورت می گیرد.
تعدادی از دانشجویان به صورت جمعی در پیاده روها تجمع دارند و سرود یار دبستانی را می خوانند.
یکی از طرفداران نامزدهای شوراهای اسلامی نیز با برف شادی جلب نظر برای مردم ایجاد کرده است.
حرکت جمعی موتورسواران در حالیکه پرچم و اقلام تبلیغی با خود حمل می کنند و شعار می دهند از دیگر جلوه های تبلیغات امشب بود.
شماری از نامزدهای شهر و روستا نیز با ذحضور در ستادهایشان با مردم از نزدیک گفت و گو می کنند.
کلانشهر اراک با بیش از 560 هزار نفر جمعیت باید 11 نماینده را برای تصاحب کرسی های شورا انتخابا کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
6013/3005/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.