به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی در آیین بهره برداری از این طرح درمانی گفت:این بخش در مساحت 600 متر مربع با 23 تخت درمانی بازسازی شده و برای انجام این مهم هشت میلیارد ریال با کمک خیران سرمایه گذاری شده است.
دکتر فتح الله محقق افزود: این بخش دارای فضاهای تخصصی شیمی درمانی، اتاق استراحت، اتاق بازی، فضای سبز در حاشیه ساختمان و بخش ایزوله و پشتیبانی است که در سال 95 عمیات ساخت آن کلید خورد و با نمادهای شاد کودکانه و آخرین استانداردهای تجهیزات پزشکی به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: کودکان سرطانی استان پیش از این به دلیل محدودیت فضای درمانی و کمبود تخت های درمانی مشکلات زیادی داشتندو امروز در سایه حمایت های هدفمند خیران یکی از طرح های ضروری درمان کودکان سرطانی به ثمر نشسته است.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی بیان کرد: این انجمن آسایشگاه 40 سوئیتی را برای بیماران سرطانی که مقیم اراک نیستند و همراهان آنان نیز ساخته است و هر اقدام در انجام با حضور خیران به عنوان سرمایه های اصلی انجام می شود.
دکتر محقق گفت: بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 شمار بیماران سرطانی 2 برابر می شود و در کشور ایران سالانه حدود 100 هزار مورد جدید سرطان شناخته می شود.
وی مهمترین سرمایه انجمن تبسم را اعتماد مردم دانست و افزود: عوامل متعددی در بروز سرطان موثر است و این انجمن با کمک با زوهای مردمی برنامه های اثربخش فرهنگی، غربالگریف مشاوره و هدایت درمانی و در گام آخر حمایت های مالی را از بیماران دارد.
دکتر محقق گفت: ساخت مرکزی برای خدمات درمانی به بیمارانی که در مراحل پایانی بیماری هستند و در خانه امکانات نگهداری آنان وجود ندارد در گام بعدی انجم هدفگذاری شده و مقدمات تامین زمین آن در حال نهایی شدن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: 40 درصد موارد سرطان قابل پیشگیری است اگر به موقع تشخیص داده شود و دولت یازدهم علاوه بر تمرکز بر تقویت زیرساخت های درمانی در حوزه پیگیری و اصلاح رفتارهای غلط زیستی نیز در قالب برنامه تحول سلامت اقدامات خوبی داشته است.
دکتر حسن طاهر احمدی خیران و تشکل های مردمی حوزه سلامت را مهمترین سرمایه این بخش دانست گفت: درحال حاضر 108 طرح سلامت به چز ساوه و زرندیه و خمین در استان مرکزی در دست انجام است که 49 طرح آماده بهره برداری است و دایره مردمی و خیران سهم 80 میلیارد ریالی در اجرای این طرح ها دارند.
وی با اشاره به اینکه اراک قطب درمان سرطان در غرب کشور است افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری در حال حاضر با 64 تخت به بیماران سرطانی ارائه خدمت دارد و طرح توسعه این بیمارستان با 96 تخت می تواند به حذف لیست انتظار بیماران در خدمات درمانی بینجامد که کار بزرگی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از خیران سلامت و انجمن تبسم تقدیر کرد و گفت: فرصت خدمت کوتاه است و خدا کمک به همنوع را سعادتی برای بندگان خاص قرار داده است.
سید مهدی مقدسی افزود: معضل بزرگ حوزه سلامت در استان مرکزی فرسودگی بناهای درمانی است که به همت دولت و کمک خیران بخش اعظم آن در حال بازسازی است.
وی یادآور شد: در سفر پارسال دولت به استان مرکزی 800 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اختصاص یافت که بخش قابل ملاحظه آن تخصیص شده و با حمایت های دولت همچنین بیمارستان خنداب که یکی از شهرستان های محروم استان مرکزی است در آستانه بهره برداری قرار گرفته و مراحل تجهیز آن رو به اتمام است.
وی ایجاد مکانی برای خدمات به بیمارانی که مراحل پایانی عمر را سپری می کنند را توسط انجمن تبسم کاری ماندگار در استان عنوان کرد و گفت: هیات امنای بیمارستان خوانساری با تحویل زمینی در این مجموعه برای ساخت خانه اسایش موافقت کرده که امید است در سایه کمک خیران به زودی شاهد این خدمات برای بیماران باشیم.
6992/6013/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.