به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در مراسم افتتاح 220 طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با حضور وزیر بهداشت و درمان به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در تالار بوعلی دانشکده دندانپزشکی زاهدان اظهار داشت: 400 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی در دولت قبل به معنی بازی با افکار مردم و کوچک شمردن شعور انسانی است.
وی افزود: اگر امروز کلنگ می زنیم اراده بر این است که پیوست اجتماعی و فرهنگی آن یعنی با دقت و سرعت به کیفیت کار فکر کردن و در هر زمان در مسیر خدمت جاری کردن در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: این هنر دولت یازدهم است که امروز 220 پروژه از 650 پروژه ای که در استان در دست ساخت و اقدام است به بهره برداری رسید.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود 10 تا 11 درصد پروژه های کشور از نظر طرح تحول نظام سلامت در این استان در حال اجراست که خود به معنی تمرکز زدایی در این دولت است.
هاشمی افزود: 51،5 درصد جامعه سیستان و بلوچستان روستاییان هستند و می توانیم سال آینده اعلام کنیم که ضریب تخت درمانی فعال شده در این دولت نزدیک به آماری است که در تاریخ بهداشت و درمان این استان ساخته شده است.
وی گفت: توجه دولت به توسعه سیستان و بلوچستان برای بخش خصوصی به منظور حرکت در مسیر خدمت و بکار انداختن سرمایه و اندوخته خود در این استان انگیزه ایجاد کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سابقه نداشته است که بخش خصوصی در مرکز استان 10 هزار میلیارد ریال (هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری کند که این مهم در سال 94 و 95 اتفاق افتاد و همین نگاه را برای شمال و جنوب استان نیز داریم.
وی گفت: با وجود مشکلات اعتباری حاکم بر دولت، برای حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان وضعیت بهاری بود و مردم مناطق مختلف این استان آثار خدمات دولت را در این حوزه به خوبی لمس می کنند.
به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین سفرش به سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /سه شنبه/ 19 اردیبهشت به منظور افتتاح بیش از 200 طرح بهداشتی و درمانی در سراسر این استان وارد زاهدان شد.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.