به گزارش ایرنا، حمید غیاثی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام نامزدها در دوره قبل در بخش قره چای 129 نفر بود که در این دوره از انتخابات در روستاهای بخش قره چای به 165 نفر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در بخش مرکزی خنداب 160 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها ثبت نام کرده اند که این میزان نیز نسبت به دوره قبل رشد 6 درصدی داشته است.
غیاثی اظهار کرد: از 346 نامزد نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها در شهرستان خنداب 21 نفر در 2 شهر خنداب و جاورسیان و 325 نفر در 2 بخش قره چای و مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد در بخش قره چای و مرکزی 315 نفر زنا و 10 نفر زن هستند..
فرماندار خنداب تصریح کرد: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها 20 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد حضور دارند که این امر نشان از افزایش میزان تحصیلات نامزدهای انتخاباتی دارد.
غیاثی با اشاره به این امر که در شهرستان خنداب 65 شعبه اخذ رای ریاست جمهوری و 78 شعبه اخد رای شورای شهر و روستاها دایر است عنوان کرد: از مجموع 65 شعبه اخد رای، 43 شعبه ثابت و 22 شعبه سیاراست و همچنین 11 شعبه شهری و 54 شعبه روستایی است.
وی، انتخابات را یک خرد جمعی عنوان کرد و گفت: افراد در انتخابات شرکت می کنند تا فردی اصلح و کارآمد را برای اداره امور کشور انتخاب کنند پس می طلبد تمهیدات لازم و کافی در این راستا به کار گرفته شود.
فرماندار خنداب اظهار کرد: انتخابات در ایران تاثیر برون مرزی، درون مرزی و بین المللی دارد که این مهم نشان می دهد افراد نظام و حکومت خود را دوست داشته و به تعهدات خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی پای بند هستند.
غیاثی افزود: بی اخلاقی، تهمت، دروغ در انتخابات تاثیری بدی در اخلاق دینی، فرهنگ جامعه و اخلاق ملی دارد و ضربه بزرگی به امنیت ملی می زند که می طلبد با اقدام جمعی و هدفمند مانع از این امر شویم.
وی، معیار اخلاقی، اقدام و عمل ملی را از جمله موارد اساسی و مهم در پیشرفت کشور عنوان کرد و اظهار کرد: ارائه برنامه های کاربردی و مهم مسئولان و افراد ذی ربط در این خصوص نیز تاثیر به سزایی در تحقق این اهداف ایفا می کند.
فرماندار خنداب در ادامه با تاکید بر این امر که نقد باید منصفانه، واقع بینانه و کارشناسی باشد خاطرنشان کرد: این مهم اگر سازنده و حقیقی باشد، سبب رشد، ارتقا و پیشرفت یک جامعه می شود و تاثیر غیر قابل انکاری در این زمینه دارد.
شهرستان خنداب با جمعیت 58 هزار و 262 نفر در غرب استان مرکزی واقع شده است و با توجه به ظرفیت های خاص منطقه یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری طبیعی استان مرکزی به شمار می رود.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.