به گزارش ایرنا، وی عصر سه شنبه در نشست امیدهای اعتدال و بیم های اقتدار که در دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک برگزار شد، عنوان کرد: شور و هیجان حاکم بر فضای کنونی کشور برای خوب اداره شدن، مدیریت درست کشور است که اگر با عقلانیت و اعتدال باشد شهرها را آباد و دانشگاه را به معنای واقعی آزاد کرده و آمال و آرزوی جوانان را عملی می کند، کشور ایران بیش از این ارزش دارد و فرهیختگان و دلسوختگان حاضر هستند برای تحقق این اهداف و ارزش ها کتک بخورند و اهانت بشنوند.
وی، ریشه ایمان، هدایت و انسانیت را عقل دانست و گفت: در قرآن عنوان شده که ایمان و عقل جز با شنیدن حرف حق بارور نمی شود و انسان با ایمان همواره گوش شنوا دارد و از شنیدن دیدگاه هاپرخاشگری نمی کند، به گوینده تهمت نمی زند.
آیت الله موسوی تبریزی افزود: رمز پیروزی پیامبر آزادی بیان بود، زمانی که آزادی و بیان در جامعه نباشد تملق و ریا در جامعه حاکم می شود و فردی که در سایه دروغ و ریا قدرت بگیرد و در حوزه علمیه در برابر بزرگان و علما می گوید با چشم خود دیدم در سازمان ملل نور حرکت کرد، ما به کجا رسیده ایم؟ کسی نمی پرسد چرا این هاله و نور تنها در مقابل چشم شما حرکت کرد؟
وی بیان کرد: روحانی وقتی دولت را به دست گرفت با خزانه خالی رو به رو بود و اعضای کابینه به واقع مایه گذاشتند تا شرایط اسف بار تا کنون به اینجا رسیده و ترمیم شده است.
آیت الله موسوی تبریزی تاکید کرد: اگر عقلانیت به خرج داده بودیم و عوام فریبی در میان نبود این مصیبت ها در سال های قبل از دولت یازدهم بر سر کشور نمی آمد.
وی یادآور شد: باید ارزش های خود را بشناسیم و از آنها حراست کنیم، هیچ یک از ما با نظام جمهوری اسلامی و دین مشکلی نداریم و باید دانشگاهیان ما بدانند همانطور که یک مجتهد در سرنوشت کشور دخیل است دانشگاهیان نیز باید دخیل باشند.
وی عنوان کرد: اگر امروز هرکدام ما یک سفیر برای انتخابات باشیم می توانیم گزینه برتر را به ریاست جمهوری برسانیم، آقای روحانی نیز به مانند دیگر روسای جمهوری اشتباهاتی داشته است اما، گاهی صحبت انتخاب بین خوب و خوب تر، بد و خوب و حتی بد و بدتر است و باید با مقایسه گزینه ها بد را از مسیر خارج کنیم و این حق برای ملت و آینده کشور واجب است.
وی اظهار کرد: مشکلات و اشتباهات وجود دارد اما، نباید گفت که دیگر فایده ای ندارد و بدانید امروز در موقعیتی هستیم که چهار سال دولت با تمام وجود کار کرد و سفیران کشور در خارج با قراردادهای عزتمند جای واقعی ایران را در جهان باز کرده اند و امروز ایران کشوری مانند چهار سال پیش نیست که هرکسی به هر شکل که خواست قضاوت کند.
آیت الله موسوی بیان کرد: هنوز کارهای بسیاری باقی است به همین دلیل باید کمک کنیم که چهار سال آینده تجربه این چهار سال اخیر به ثمر نشیند، تجربه های صفر کیلومتر بسیاری در کشور داشتیم و ضررهای آن را دیده ایم و نباید اجازه تکرار دهیم.
وی گفت: من با کاندیداهای فعلی مشکلی ندارم و باید برنامه ها را دید و قضاوت کرد اما از روحانی دفاع می کنم چرا که می دانم اعتدال کشور را پیش می برد .
آیت الله موسوی افزود: من از سال 64 در قوه قضاییه نبودم و از سال 66 تا 71 در مجلس شورای اسلامی بودم و در جریان ماجرای 67دخالتی نداشتم و کاندیدای فعلی ریاست جمهوری کی از مسئولان رده بالای قوه قضاییه بود که در آن زمان مشکلات بسیاری در کشور وجود داشت جایگاه وزیر خارجه، نفت و دارایی مشخص بود اما دادستان انقلاب دادستان کشور و بازرسی کل کشور مزیت ویژه ای در کشور داشت.
وی گفت: بازرسی کل کشور امری مهم است و بر اساس قانون دایره وظایف وسیعی دارد و می تواند بدون شکایت در هر مسئله ای از ادارات بازرسی و پرونده های برده و بررسی کنند البته تنها در خصوص پرونده های محرمانه وزارت اطلاعات باید در خود اداره بررسی صورت گیرد، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با چنین قدرت و اختیاری چه تعداد تخلف و فساد را باز و در مقابلش ایستاد که امروز در انتخابات مفسد اقتصادی پیدا می کنند و بدون تایید اتهام از سوی مراجع قضایی نام آنان را بیان می کنند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.