محمد قریب، شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دفتر خبرگزاری تسنیم خراسان جنوبی در بیرجند افزود: یکی از برنامه های این داوطلب فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در انتخابات پیش روست.
وی با بیان اینکه میرسلیم در 2 مناظره قبلی بخشی از دیدگاه هایش را بیان کرد، گفت: این نامزد فردی آگاه و صاحب نظر در عرصه های فرهنگی و آموزشی است و از تجربه بالایی در عرصه خدمات رسانی نیز برخوردار هست.
وی به بخشی از فعالیت های اجتماعی و علمی میرسلیم اشاره کرد و یادآور شد: این داوطلب یکی از مفسران حوزه قرآنی است و در دوره ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای مسئولیت نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشت .
این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد، میرسلیم در حوزه سیاسی نیز فردی نخبه و در حال حاضر رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه است.
قریب بر این باور است، با توجه به 2 مناظره تلویزیونی که با حضور 6نامزد برگزار شد، میرسلیم مطالب را صادقانه در رسانه ملی با مردم در میان گذاشت و در صورت اقبال عمومی، وی با مردم صادق خواهد بود.
دبیر حزب موتلفه در خراسان جنوبی یادآور شد: این داوطلب تلاش خواهد کرد، مشکل مردم را در مناظره تلویزیونی بیان کند، اگر جایی نتوانست، موضوع را صادقانه با مردم در میان خواهد گذاشت.
به گفته وی، میرسلیم فردی انتقاد پذیر است، احترام خاصی هم برای اقوام، مذاهب و حقوق شهروندی قایل است و طبق اصول قانون اساسی در مورد حقوق شهروندی ، به آن عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه ها و اولویت های کاری این نامزد گفت: توجه به چالش های کنونی جامعه از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج ، امور پژوهشی و تحقیقاتی ، مسایل امنیتی و دفاعی کشور در صدر برنامه های او قرار دارد.
به گفته این فعال سیاسی، حزب موتلفه از 15سال قبل با استفاده از تجربه کارشناسان برنامه آمایش استان ها را تهیه کرد و از نزدیک در جریان مشکل شهرستان ها و استانهاست، در صورت پیروزی در کارزار انتخاباتی با برنامه جامعی که تهیه شد، حزب با برنامه حرکت خواهد کرد.
به گفته وی تشکیلات آنها در انتخاب افراد برای همکاری به سابقه، تدین، تخصص، پای بندی به ارزش های نظام و انقلاب توجه دارد که از گذشته در این زمینه کار کرده باشند.
قریب همچنین ابراز امیدواری که نامزد مورد حمایت آنها با توجه به رویکرد و برنامه ای که دارد، در انتخابات پیش رو به عنوان یکی از بازوهای نظام و رهبری انتخاب شود.
این فعال سیاسی بیان کرد: یکی از برنامه های موتلفه معرفی نامزد در انتخابات بود که فردی توانمند و از تجربه کاری لازم برخوردار باشد، به این دلیل در شورای مرکزی 33نفری حزب ، میرسلیم انتخاب شد.
قریب در ادامه اظهار کرد: تفکر نامزد مورد حمایت آنها همسو با 2نامزد دیگر اصولگرایان است، فعلا بر اساس تصمیم ستاد مرکزی ، میرسلیم تا آخرین لحظه انتخابات حضور دارد ، این امر تا حدود زیادی به آخرین مناظره تلویزیونی که جمعه آینده برگزار می شود، بستگی دارد.
دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی در مورد نقش احزاب در ترغیب و تشویق مردم به حضور حداکثری گفت: احزاب و تشکل های سیاسی شناسنامه دار در حماسه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نقش موثری دارند، بخشی از مردم به تصمیم احزاب برای حضور در انتخابات احترام قایل هستند و شرکت می کنند.
وی تاکید کرد: باید زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم برای برگزاری انتخاباتی سالم ، قانونمند و شفاف برای انتخاب نامزد « اصلح تر» از میان 6 نامزد اصلح انتخاب کرد.
قریب تصریح کرد: حزب موتلفه تلاش دارد تا حقانیت خود را با توجه به برنامه هایی که برای مدیریت بخش های مختلف کشور تهیه کرد، اثبات کند و با افزایش مشارکت مردم در روز رای گیری زمینه سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی را فراهم کند.
وی در بخشی از این گفت و گو حضور مقطعی احزاب در صحنه سیاسی در برخی مناسبت ها را آسیب عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه تعدادی از احزاب در زمان برگزاری انتخابات حضور پیدا می کنند، و بعد از آن از صحنه خارج می شوند که این خود یک آفت است که باعث شد، بخشی از مردم نسبت به احزاب و فعالیت حزبی بی تفاوت باشند.
این فعال سیاسی در مورد دیگر آسیبی که موجب بی توجهی مردم به احزاب شده است، گفت: عده ای احساس کردند با تشکیل حزب می توانند قدرت کسب کنند، لذا این امر یکی از بی رغبتی مردم به کار حزبی در ایران است.
وی با اشاره به قدرت طلبی افراد برای تشکیل حزب به تصمیم برای راه اندازی خانه احزاب در خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: تلاش برای ایجاد خانه احزاب در نزدیکی زمان برگزاری انتخابات مفهوم ندارد ، مجلس قانون شفافی را برای تشکیل خانه احزاب تصویب کرده است که باید اجرا شود.
وی در مورد حمایت موتلفه از نامزدان شوراها نیز گفت: تعدادی از اعضای این حزب در شوراها ثبت نام کردند، در صورت داشتن شاخص هایی که مد نظر حزب است، در انتخابات از آنها حمایت خواهند کرد.
قریب بیان کرد: افرادی برای شرکت در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند، در صورت داشتن شاخص های مورد نظر، موتلفه از آنها حمایت خواهد کرد.
وی در مورد راه های تامین هزینه ستادهای انتخابات که تاکنون در سه شهرستان از 11شهرستان تابعه استان راه اندازی شد، گفت: اعضای حزب هزینه ستادها را تامین می کنند به حداقل ها راضی هستیم یکی از آن رسانه هاست که از این ظرفیت برای طرح دیدگاه ها و برنامه های خود استفاده می کنیم.
وی با اظهار اینکه مردم نیاز به آرامش دارند باید فضای مناسب را فراهم کرد، تاکید کرد: آنها با مشاهده مناظره تلویزیونی نامزدها بهتر می توانند مسایل را درک کنند.
وی یادآور شد: حزب موتلفه هر 6ماه برنامه ای برای افراد شاخص و توانمند برای مدیریت شهرستان، استان و کشور پیشنهاد می کند و هم اکنون بانک اطلاعات مدیریتی در استان ها فراهم است و لیست پشنهادی چند ماه قبل ارایه کردیم.
قریب تعداد اعضای شناسنامه رسمی حزب موتلفه در استان را بیش از 700نفر در خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: افراد زیادی هم با حزب همکاری دارند که هم اکنون تعدادی از آنها در ستاد نامزدهای همسو فعالیت دارند.
خبرنگار عباسقلی اشکورجیری*** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
2047/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.