به گزارش شامگاه پنجشنبه پایگاه خبری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی مقدسی افزود: حضور حداکثری در انتخابات پیش رو در شرایط حساس کنونی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و امید است مردم در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در 29 اردیبهشت ماه سال جاری حماسه بزرگ دیگری را به ثبت برسانند.
وی افزود: اینجانب درهیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان به عنوان سربازرس انتخابات فعالیت دارم و به هیچ عنوان در انتخابات پیش رو لیست تخواهم داد و به قانون پایبندم.
مقدسی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ رد صلاحیت ها از سوی هیات های نظارت شهرستان ها، برخی از داوطلبان که صلاحیتشان تایید نشده بود ضمن ارائه اعتراض قانونی خود به هیات نظارت استان به اینجانب هم مراجعه کردند که در این راستا در چندین مرحله با اعضای هیات نظارت استان مذاکره و تقاضای این معترضان را منعکس کرده ام و انتظارات خود را به عنوان نماینده مردم و رئیس کمیته بازرسی به همکاران هیاتنظارت استان انتقال دادم.
وی ادامه داد: از جمله اینکه در مواردی که از سوی مراجع قانونی چهارگانه موردی گزارش نشده به گزارش های دیگر توجه نشود و در مواردی که قابل اغماض است با رافت اسلامی حداکثر مساعدت صورت پذیرد.
مقدسی گفت: در سایر مواردی هم که داوطلبان تایید صلاحیت نشده مستنداتی را در رد موارد ابلاغی ارائه کردند، یا رد صلاحیت آنان با عناوین کلی بود و یا در مواردی تشابه اسمی وجود داشته و سوء تفاهم پیش آمده است این امکان فراهم بشود که با مذاکره با مراجع چهارگانه ابهامات رفع بشود و با نظر مساعد حداکثر توجه صورت پذیرد.
سربازرس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: اعضای هیات نظارت قول دادند که در بررسی ها نهایت دقت را به عمل بیاورند و قانون را ملاک باشد تا بی جهت شهروندی از حقوق اجتماعی خود محروم نشود و امید است با اعلام نتایج از سوی هیات نظارت استان آرامش کامل به فضای انتخاباتی در سطح استان بازگردد.
وی عنوان کرد:در چندین مرحله از اعضای هیات نظارت استان سوال شد که چرا اکثر اصلاح طلبان مطرح در سطح شهرستان ها رد شدند؟ که در جواب مواردی چون اینکه اکثر ثبت نام کنندگان از اصلاح طلبان بودند را عنوان کردند که البته این موضوع ابهاماتی را به وجود آورده ولی چون هنوز هیات نظارت استان نظر نهایی خودشان را اعلام نکرده هرگونه قضاوت و پیش داوری در این زمینه زود است و امید است با انتشار اسامی نهایی توسط هیات نظارت استان سوء تفاهم بهوجود آمده برای احزاب و طیف های مختلف برطرف شود و برای تنویر افکار عمومی دلایل قانونی خود را اعلام کرد.
سربازرس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی گفت: موضوع مهم دیگر اینکه با توجه به اینکه سربازرس انتخابات استان هستم طبق قانون در این مرحله از انتخابات لیستی ارائه نخواهم کرد و شایعات در این خصوص را تکذیب می کنم امید دارم مردم شریف اراک،خنداب و کمیجان با بررسی دقیق نسبت به انتخاب افراد متعهد، متخصص، کاردان، توانمند، خوشنام پایبند به ارزش ها، سالم، برنامه محور، شجاع و افراد اندیشه ورز، افرادی که به خرد جمعی اعتقاد دارند، و برنامه های روشن برای اداره شهر و برای تامین منابع ارائه می نمایند و تحول گر را انتخاب کنند.
وی افزود: با توجه به تجارب مرتبط و سوابق قبلی به ویژه در سمت هایی همچون شهردار چهارمین کلانشهر کشور، معاون سازمان شهرداری های، عضو کمیته ملی توسعه پایدار، رئیس هیات مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور و دبیر فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی دیدگاه ها و انتظارات خود را به موقع اعلام و بعد از انتخابات در صورت تمایل تجربیات خود را در اختیار منتخبان قرار داده و حمایت لازم را اعلام خواهم کرد و هرچند بنده لیستی را منتشر نخواهم کرد ولیکن در نهایت چون میزان رای ملت است از منتخبان مردم از هر طیف ،جناح و گروهی که باشند حمایت منطقی خودم را خواهم داشت.
وی گفت: از فضاسازی های ایجاد شده در شبکه های مجازی جلوگیری خواهند کرد و به نظر می رسد در مجموع جریاناتی از قبل برای تصاحب شوراهای شهر و پست مهم شهرداری برنامه ریزی و برای تحقق خواسته های خود در هر مرحله دست به سلسله اقدامات تخریبی زده و می زنند و با دامن زدن به شایعات بی اساس قصد تخریب بنده را نیز دارند بنابراین توصیه می شود به این جریان این است به جای اینکه برای مردم تصمیم بگیرید، بگذارید مردم در فضای مناسب و رقابتی با بررسی دقیق برنامه های داوطلبان انتخاب خود را انجام دهند.
مقدسی افزود: از ابتدای مجلس تاکنون با هرگونه تندروی از هر طیف و جناحی مخالف بودهام و اعتقاد دارم که باید عقلانیت و اعتدال در گفتار و رفتار وجود داشته باشد و افراد تندرو و منفعت طلب نزد بنده جایگاهی ندارند هر چند بخواهند به طریقی خود را به اینجانب نزدیک نشان دهند.
سربازرس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی ضمن دعوت مجدد از مردم فهیم کشورمان، استان مرکزی به ویژه حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان برای حضور حداکثری و معنا دار در دو انتخابات مهم پیش رو از دست اندرکاران برگزاری انتخابات، هیات های اجرایی، نظارتی و بازرسی خواست که به رسم امانت داری مراقبت لازم را انجام دهند تا انتخابات مناسب، سالم و باشکوه در استان مرکزی برگزار شود و همگی از رای مردم که حق الناس است حفاظت کنند.
وی ادامه داد:میزان رای ملت است و از داوطلبان شوراهای شهر و روستا و طرفداران انتظار می رود چه در فضای مجازی، چه در فضای حقیقی و چه در فضای تبلیغاتی از تخریب یکدیگر به جد خودداری کنند و فقط نسبت به ارائه دیدگاه ها، برنامه ها و راه کارهای عملی خودشان اقدام کنند. امیدوار هستیم این دوره از انتخابات یک انتخابات باشکوه، پرشور و اثربخش باشد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.