داود کشاورزیان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پاسگاه پلیس راه دلیجان - اصفهان افزود: بر اساس این طرح نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان مسافربری بر ناوگان باری کشور توسعه می یابد.
وی ادامه داد: این سامانه با نصب دستگاه ویژه داخل ناوگان حمل‌ ونقل باری با هدف برقراری ارتباط پایدار با خودرو، فعال می‌شود و مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره ای ردیابی است و از این طریق موقعیت و سرعت خودرو محاسبه می شود.
وی مزیت های دستگاه سپهتن را ضرورت نداشتن مراجعه راننده به پاسگاه پلیس راه به صورت فیزیکی و جلوگیری از اتلاف زمان راننده اعمال محدودیت های زمانی و سرعتی به صورت دقیق بر راننده در هنگام رانندگی عنوان کرد.
وی ایجاد زیرساخت مناسب برای شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون در زمان مناسب را از دیگر مزایای این طرح دانست.
کشاورزیان ادامه داد: برای ارتقای ایمنی در محورهای ارتباطی و ترانزیتی کشور سال گذشته 600 دستگاه دوربین های ثبت تخلف سرعت نصب و تعدادی در حال نصب است که امسال نیز حدود 700 دستگاه دوربین جدید نیز نصب می شود.
وی ادامه داد: برنامه هایی برای حفظ و صیانت از راه های کشور امسال در دست اقدام است که یکی از آنها راه اندازی سامانه هوشمند توزین بار در حرکت است.
کشاورزیان افزود: این سامانه تصویر پلاک خوروی حامل اضافه تناژ را ضبط و برای پلیس راه ها ارسال می کند تا برخوردهای قانونی با راننده متخلف انجام شود.
وی گفت: امسال 50 پاسگاه جدید با شیوه بتنی راه اندازی می شود که 17 پاسگاه در مرحله بهره برداری است.
کشاورزیان ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که پاسگاه های پیش ساخته جدید بتنی جایگزین پاسگاههای پلیس راه فرسوده شوند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی در این آیین گفت: پاسگاه پلیس راه دلیجان - اصفهان واقع در کیلومتر چهار این محور، در زمینی به مساحت یک هکتار به بهره برداری رسید.
غلامعباس بهرامی نیا افزود: این پاسگاه با اعتبار 12میلیارد ریال ساخته شده است.
وی با بیان اینکه همچنین پنج میلیارد ریال برای آسفالت، طرح روشنایی و محوطه سازی پاسگاه هزینه شده است، ادامه داد: این پاسگاه با زیربنای 410 متر مربع به همراه پارکینگ مسقف و محوطه های مقابل جهت توقف وسایط نقلیه سنگین و سبک ساخته شده است.
وی باسکول محورکش دیجیتالی، برج های روشنایی 18 متری محوطه، پارکینگ های توقف وسایل نقلیه در طرفین محور، انشعابات آب، برق و تلفن، سیستم حرارت مرکزی و یونیت های گرمایی و سرمائی و ساختمان اداری را از امکانات پاسگاه دانست.
بهرامی نیا گفت: پاسگاه پلیس راه دلیجان - اصفهان مطابق با تیپ پاسگاه های کشور و به منظور کنترل عبور و مرور در این محور احداث شده است.
دلیجان از توابع استان مرکزی در منتهی الیه جنوب شرقی این استان قرار دارد و فاصله آن تا شهر اراک 145 کیلومتر است.
این شهرستان از شمال به استان قم، از جنوب به شهر شاهین شهر استان اصفهان، از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات محدود است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.