به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع هادیان عقیدتی سیاسی سپاه روح الله و فرهنگیان بسیجی استان مرکزی در اراک، افزود: هدف انتخابات مشارکت آگاهانه مردم در تصمیم سازی ها و سرنوشت کشور است و در جریان تبلیغات انتخابات همه باید پاسدار حریم اسلام و آرمان های ناب انقلاب اسلامی باشند.
وی ادامه داد: امروز میدان جهاددر حوزه فقاهت و معرفت در دین است چرا که دشمنان نظام اسلامی از هر ابزاری برای ضربه زدن به اسلام فقاهت و جایگاه ولایت فقیه استفاده می کنند و از این منظر نامزدها و عامه مردم باید در انتخابات پیش رو هوشیار و بیدار باشند و اجازه هیچ تحرک و توطئه ای به فرصت طلبان و ایادی دشمن ندهند.
امام جمعه اراک گفت: تضعیف جایگاه ولایت فقیه به معنای نفوذ تفکرات ضد بشری و ضد اسلامی در جامعه است و امام راحل با مجاهدت های شبانه روزی جایگاه ولایت را در جامعه احیاء کردند و و اینک نوبت ماست که دفاع جانانه از چتر ولایت فقیه را هر روز گسترده تر کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و رئیس جمهوری منتخب نیز اولویت امورش بر ولایت محوری است و این مسئله را چه در حوزه تبلیغات انتخاباتی و چه پس از گزینش مردم به عنوان تکلیف اولی برعهده دارد.
آیت الله دری نجف آبادی، ولایت فقیه را جوهر اسلام فقاهت دانست و گفت: پاسداری از جایگاه ولایت ارزشی بلافصل است و دشمنان نظام باید بدانند که مردم مومن ایران اسلامی تا آخرین قطره خونشان از این جایگاه رفیع و ارزشمند صیانت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، احیاء صنایع رکودزده، حفظ منافع ملی و توجه ویژه به محرومان از دیگر نیازهای امروز جامعه ایران اسلامی است که باید در برنامه های نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای آن ها پیشنهادهای موثر وجود داشته باشد و مردم نیز بکوشند به نامزدی رای بدهند که عمل گرا و در راستای پیشبرد مبانی توسعه ای کلان جامعه سخن بگوید.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: نرخ پایین ازدواج و زاد و ولد یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور و دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و یکی از موضوعات اساسی که نامزدهای ریاست جمهوری باید در فرهست برنامه هایشان برای آن نسخه عملیاتی بدهند، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان است.
وی، در ادامه سخنان خود معلم شهید مرتضی مطهری را اسوه ولایتمداری و انقلابی گری دانست و گفت: اینشخصیت برجسته با نگارش مقالات و کتاب های ارزشمند خود با گسترش تفکرات لیبرالیسم و مارکسیسم مقابله و در مقابل، نقش مهمی در احیاء اسلام فقاهت در کشور داشت.
امام جمعه اراک گفت: نسل جوان آنچنان که باید با آثار و تالیفات معلم شهید مرتضی مطهری آشنایی ندارند و دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند نسبت به گسترش آثار این معم شهید در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی، تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج را گامی اساسی در راستای توسعه فرهنگ و آموزه های قرآن کریم در بدنه این 2 نهاد انقلابی دانست و گفت: هادیان عقیدتی سیاسی وظیفه دارند ضمن هدایت پاسداران در مسیر معنویت و تقوا، نسبت به اشاعه فرهنگ ولایی در جامعه به خصوص بین نسل جوان نیز نقش آفرینی کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: هادیان عقیدتی سیاسی باید مبانی انقلاب اسلامی را به درستی درک و آن را به جامعه هدف خود انتقال دهند و نسل جدید را به درستی با آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری آشنا کنند.
وی تاکید کرد: هادیان عقیدتی سیاسی باید ضمن ارائه مسائل اعتقادی و احکام شرعی به نیروهای مسلح، به معرفی شرایط کشور در جهان وهجمه های فرهنگی دشمنان و توطئه ها و دسیسه های آنان اهتمام ورزند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: بسیجیان و سپاهیان به عنوان پاسداران اصلی نظام اسلامی، تحقق آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار داده و پیرو راستین ولایت فقیه هستند.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین بزرگداشت شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از مربیان برگزیده فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا از مهترین برنامه های سپاه روح الله در هفته عقیدتی سیاسی است.
12 تا 17 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری با عنوان هفته آموزش های عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج نامگذاری شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.