شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستادهای تبلیغاتی حجت الاسلام حسن روحانی، محمد باقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در استان آغاز به کار کرده که مسئولیت این ستادها در این استان به ترتیب با رضا آستانه، محمدحسین فرمهینی فراهانی، نادر مقدسی و احمدرضا نوازنی است.
وی توضیح داد: هنوز ستاد تبلیغی آقایان جهانگیری و هاشمی طبا هنوز در استان به طور رسمی اعلام موجودیت نکرده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی توضیح داد: برابر قانون انتخابات هر نامزد ریاست جمهوری یک ستاد اصلی در مرکز کشور دارد که نمونه امضاء رئیس آن به ستاد انتخابات ارائه شده و این ستاد اصلی تکلیف ستادهای استانی و شهرستانی را روشن می کند.
حسن بیگی اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل ستادهای انتخاباتی منوط به مناطق شهرداری نیست و هر نامزد بر حسب نیاز می تواند ستادهای متعددی را دایر کند و محدودیتی در این خصوص نیست اما نظارت و تصمیم ایجاد ستادها با ستاد مرکزی هر نامزد است.
وی توضیح داد: در قانون انتخابات تاکید ویژه شده است که راه انداختن کاروان تبلیغی ممنوع است و هیج ستاد تبلیغی حق استفاده از بلندگوی سیار را ندارد و از تمامی فعالان ستادها در استان مرکزی درخواست می شود که قانگرا باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: در صورت دعوت از چهره های برجسته سیاسی و اجتماعی و فعالان برای سخنرانی در استان هر ستاد باید با نامه رسمی محل و زمان سخنرانی ها را به اطلاع فرمانداری ها برساند تا امنیت مراسم به بهترین شکل تامین شود و در صورت اهمال از این مهم تمامی مسئولیت با ستاد انتخاباتی خواهد بود.
برابر مواد 65 و 66 قانون انتخابات تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هشتم تا 27 اردیبهشت ماه امسال انجام می شود و هر گونه تبلیغات خارج از مهلت تعیین شده غیرقانونی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6013/3075/خبرنگار:مژگان حیدری ***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.