به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در جمع کارکنان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی(ع) در استان مرکزی، افزود: پیوند آگاهانه موازین ناب اسلامی با زندگی آحاد مردم نظام جمهوری اسلامی را از گزند و توطئه دشمنان بیمه می کند.
وی اظهار کرد: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در ادوار مختلف انقلاب اسلامی است ، بنابراین برای اعتلای نظام اسلامی و صیانت از ارزش ها و آرمان های امام راحل و شهدا، این فرهنگ باعظمت باید همواره در شریان های نظام اسلامی جریان بیابد.
امام جمعه اراک افزود: آموزه هایی که از مکتب اهل بیت (ع) برای مسلمانان باقی مانده است گرانبهاترین میراث اسلامی است که مسئولان فرهنگی جامعه باید ضمن اشاعه این فرهنگ در جامعه، مقدمات انتقال ارزش های ناب قرآن و اهل بیت(ع) را تمام نقاط جهان فراهم کنند.
وی بیان کرد: تنها راه مبارزه با تفکرات منفی شکل گرفته در برخی از کشورهای اسلامی، ترویج گفتمان با محوریت سیره ائمه اطهار (ع) و آموزه های قرآن کریم است و بهره گیری از روش های مختلف فرهنگی بر پایه گفتمان سازی برای گسترش و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع وظیفه سنگینی در حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و آموزه های قرآن کریم دارد و اگر چه تاکنون در کشور اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است اما به هیچ عنوان کافی نیست و اشاعه برهنگ اهل بیت(ع) باید سرلوحه امور باشد.
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی نیز گفت: یک هزار 600 سبد کالا یی پارسال از سوی این نهاد بین محرومان نقاط مختلف استان توزیع شد.
حسن آصفری افزود: توزیع 450 سبد حمایتی بین بیماران سرطانی استان، اعزام چهار کاروان پزشکی به نقاط محروم استان و چاپ و انتشار 15 هزار نسخه با عنوان سبک زندگی اسلامی در استان از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در سال گذشته است.
وی یادآوری کرد: ساخت زائر سرا در اراک نیز در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی این طرح در صورت تامین اعتبار در اسرع وقت آغاز می شود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.