محمد رضا جیریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرایی شدن طرح بیمه سلامت همگانی در دولت یازدهم 140 هزار نفر از افراد فاقد بیمه در سامانه بیمه سلامت استان مرکزی ثبت نام کردند و در زمره مشمولان خدمات درمانی و اقدامات موثر دولت در بخش سلامت قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده طیفی از بیمه شدگان نیز به دلایل بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی، ازدواج و اشتغال از شمول طرح بیمه سلامت خارج شدند و که پس از این ارزیابی شمار مشمولان به بیش از 109 هزار نفر رسید.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یادآور شد: 601 هزار و 493 هزار نفر در قالب صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت در این استان هستند که 41 درصد کل جمعیت بیمه شده استان را شامل می شود.
جیریایی گفت: رشد هزینه های درمانی در سال 95 نسبت به سال 92 حدود 253 درصد رشد داشته است و در قالب برنامه نظام تحول سلامت، تنوع خدمات ارایه شده به بیمه شدگان، ارایه خدمات جدید، افزایش تعهدات دارویی، بیماران خاص و سرطانی، افزایش تجهیزات مراکز بهداشتی درمانی روستایی و استقرار پزشک خانواده انجام شد که از جمله عوامل افزایش این هزینه ها است.
وی گفت: 450 میلیارد ریال هزینه خدمات سلامت سطح یک صندوق بیمه روستاییان و عشایر در این استان پارسال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال 92 که حدود 60 میلیارد ریال بود، 650 درصد رشد داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: عقد قرارداد همکاری با 97 درصد موسسات تشخیصی درمانی موجود در استان ، برون سپاری خدمات و تسهیل دسترسی بیمه شدگان به خدمات بیمه ای از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، واگذاری خدمات بیمه گری و صدور دفترچه بیمه به 21 دفتر پیشخوان در سراسر استان و افزایش دسترسی آسان بیمه شدگان و مراجعان به خدمات بیمه سلامت از دیگر اقدام های بیمه سلامت این استان در دولت تدبیر و امید است.
جیریایی افزود: افزایش دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی از 11 دفتر به 21 دفتر، نظارت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت، درتعهد قرار گرفتن درمان بیماران مراکز ترک اعتیاد و پرداخت هزینه های درمانی آنان بر اساس مصوبه دولت، ارتقاء کیفیت و کمیت ارایه خدمات سطح یک روستائیان در قالب نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده از طریق افزایش 400 درصدی سرانه و بهبود امکانات درمانی و استقرار پزشکان در مراکز درمانی روستایی و الزام بیمارستان ها به تهیه لوازم و پروتزهای و داروهای بیماران بستری در بیمارستان های دولتی دانشگاهی و ارجاع نشدن بیماران به خارج از بیمارستان از دیگر اقدام های این اداره کل در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی ادامه داد: حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های شهرستان ها و افزایش ارایه خدمات در مراکز درمانی محل اقامت بیماران و کاهش ارجاع بیماران به مراکز استان و شهرهای بزرگتر و اضافه شدن بیش از 300 قلم دارو به تعهدات سازمان های بیمه گر از دیگر اقدام های موثر دولت در حوزه سلامت است.
پوشش رایگان بیمه سلامت پایه برای کلیه افراد جامعه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای از ابتدای اردیبهشت سال 93 شروع شد که بیش از 12 میلیون نفر در کشور در این طرح ثبت نام کرده اند.
اداره کل بیمه سلامت استان جمعیتی بالغ بر 601 هزار نفر شامل 92 هزار نفر صندوق کارکنان دولت، 360 هزار نفر صندوق روستائیان و عشایر ،109 هزار نفر صندوق بیمه سلامت و 39 هزار نفر سایر اقشار بیش از 41 درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.