دکتر هومن قصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 78 هزار و 468 مورد مراجعه به اورژانس، 188 مورد اعزام داخل استان، 17 مورد اعزام به خارج از استان توسط گروه های درمانی در حوزه های درمان، بهداشت، غذا و دارو و مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان انجام شده است.
به گفته وی 256 مورد از مراجعه ها مربوط به حوادث ترافیکی، 98 مورد حوادث محترقه در شب نوروز و 94 حادثه محترقه در چهارشنبه پایانی سال در حوزه درمان ثبت شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت یک نفر از تعداد 256 مورد حوادث ترافیکی و یک نفر نیز از مصدومین حوادث محترقه شب نوروز فوت شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: همچنین در این مدت ثبت یک هزار و 127 ماموریت پایگاه های شهری و جاده ای، 520 ماموریت کمپ های سلامت نوروزی از عملکردهای مرکز حوادث و فوریت های پزشکی این دانشگاه است.
قصری افزود: در این مدت تعداد 2 هزار و 173 بازدید، 23 اخطاریه، پلمپ 12 واحد، صدور 216 کارت بهداشت، 66 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی، 239 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و 85 مورد آب استخر و سه هزار و 39 مورد کلرسنجی از عملکردهای معاونت بهداشتی دانشگاه 1 تا 6 فروردین 1396 است.
دبیر ستاد سلامت نوروزی کردستان، ضبط و معدوم کردن 2 هزار و 386 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد، معرفی 16 متخلف به مراجع قضایی، هشت مورد گشت مشترک با سازمان های مرتبط، 29 مورد میانگین تعداد اکیپ های بازرسی و نظارتی در هر روز و چهار هزار و 108نفر-ساعت حجم کار انجام شده را از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی دانشگاه است.
قصری افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز از 1 تا 6 فروردین سال جاری 235 مورد بازرسی از داروخانه ها و مراکز دارویی، توزیع 17 هزار پوستر، پمفلت و تقویم آموزشی، نصب 50 بنر، پلمپ یک واحدهای غیرمجاز، 60 مورد بازرسی از سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و 26 مورد بازرسی از کارخانجات تولید این مواد انجام داده است.
دبیر ستاد سلامت نوروزی و معاون درمان دانشگاه در پایان ضمن اشاره به 252 مورد بازدید حوزه درمان از مراکز درمانی دولتی و خصوصی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی مراکز درمانی سطح استان از جمله مرکز اورژانس دندانپزشکی بیمارستان کوثر سنندج جهت ارائه خدمات سلامت به مراجعان فعال بود.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی و پرستاری مامایی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتقاء پیدا کرد.
در حال حاضر این دانشگاه دارای هفت معاونت و 5 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی ،پرستاری و مامایی است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.