به گزارش ایرنا، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مرکزی در آغاز این عملیات تمرینی گفت: این برنامه با حضور تیم‌های تخصصی امداد و نجات آتش نشانی های شهرداری های استان مرکزی برگزار می شود.
حسن قربانی افزود: در این تمرین نجات در سیلاب، بازدید کامل تجهیزات در سیلاب، امداد و نجات در آب، مدیریت اردوگاه، حمل مصدوم و چادرزنی توسط تیم‌های تخصصی امداد و نجات آتش نشانی های استان و مربیان و بحران در سیل انجام می شود.
وی با بیان اینکه این عملیات تمرینی سه روز به طول می انجامد، ادامه داد: آتش نشانان شهرداری های استان در این برنامه هماهنگی و وحدت رویه نیروها را که حاصل تمرین‌های متداول و مانورهای متعدد درسال‌های گذشته بوده، به نمایش می‌گذارند.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای اسلامی استانداری مرکزی با بیان اینکه آموزش به عنوان یک سرمایه گذاری برای شرایط بحران، فرهنگ سازی شود، اظهار کرد: سال گذشته دفتر امور شهری وشوراهای اسلامی استانداری مرکزی با برگزاری 60 دوره آموزشی در قالب پنج هزار و 500 نفر ساعت، رتبه برتر در حوزه آموزش را از مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را به دست آورد.
قربانی اضافه کرد : از دوره های برگزار شده با اولویت قرار دادن آموزش آتش نشانان و اعضاء مدیریت بحران شهرداری های استان، 10دوره در قالب یک هزار و 200 نفرساعت و 2 مانو آموزش و عملیاتی در سال 95 برای این گروه برگزار شد و امسال نیز نیز روند برگزاری این دوره ها با جدیت در حال پیگیری است.
قره‌چای رودخانه ای است که از ارتفاعات شهرستان شازند سرچشمه گرفته و پس از عبو از استان های همدان و مرکزی به طول 540 کیلومتر در نهایت به دریاچه نمک قم می ریزید.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.