به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی در نشست مشترک ستاد انتخابات با صدا و سیما استان مرکزی افزود: 93 درصد یک هزار و 296 نفر داوطلب انتخابات شوراها در شهر و 96 درصد از پنج هزار و 323 داوطلب در روستا این استان تایید صلاحیت شدند.
وی، مجموع داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوارهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی را 6 هزار و 619 نفر اعلام کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در این دوره از انتخابات شوراها استان در مجموع 120 نفر با فراوانی یک و هشت صدم درصد انصراف و 210 نفر با سه و 17 صدم درصد فراوانی رد صلاحیت شدند.
حسن بیگی گفت: یک هزار و 615 نفر از داوطلبان این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای سابقه عضویت در دوره چهارم را دارند.
وی اظهار کرد: انتخابات محور قانونمداری، حفظ امانت و بی طرفی کامل برای برگزارکنندگان است.
وی گفت: انتخابات سالم که مورد رضایت خداوند و مردم باشد از اهداف انتخابات است که این مهم با تلاش و همکاری اعضای محقق می شود.
وی اظهار کرد:ستاد انتخابات استان مرکزی 14 دیماه پارسال تشکیل شده و تاکنون با 10 نشست 68 مصوبه اجرایی داشته است.
وی گفت: 35 هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوارهای اسلامی شهر و روستا در 12 فرمانداری و 23 بخشداری مستقل و غیر مستقل در استان مرکزی ایجاد شده است.
مدیرکل صدا و سیما استان مرکزی گفت: رسانه ملی نقش مهمی در برگزاری انتخابات گسترده با مشارکت بالا برعهده دارد.
حمید قربانی جم افزود: در انتخابات شوارهای اسلامی و ریاست جمهوری، 10 گوینده تلویزیون با یک ساعت و نیم اجرای برنامه و پوشش زنده در 15 شعبه اخذ رای که نسبت به دوره قبل ریاست جمهوری 2 برابر افزایش یافته انتخابات را پوشش می دهند.
وی، برنامه های صبحگاهی، شامگاهی، اطلاع رسانی و تشکیل میزگرد را از جمله برنامه های رسانه ملی در انتخابات پیش رو در استان مرکزی عنوان کرد.
وی گفت: هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم برنامه های رسانه ملی استان مرکزی با موضوعات انتخاب اصلح و ویژگی کاندیداها آحاد مردم را به شرکت در انتخابات و اهمیت حضور گسترده دعوت می کند.
پنجمین انتخابات شورای اسلامی در 33 منطقه شهری و 863 منطقه روستایی برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با کشور 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.