حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز شنبه در نشست هیات نظارت با فرماندار دلیجان افزود: حضور پرشور مردم در این انتخابات سبب عزتمندی و عظمت ایران اسلامی در عرصه بین المللی و موجب یاس و نا امیدی دشمنان می‌شود.
وی اظهارکرد: استقبال از حضور در عرصه رقابتی انتخابات این دوره مطلوب ارزیابی شده و مشارکت فعالانه داوطلبان در جریان ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا نشان از امید مردم به نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات و تنگناها و فشار روانی سنگین، مردم به نظام امیدوارند و امیدواریم انتخابات پرشوری در این دوره برگزار شود.
حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا با دلگرمی بیشتر مردم به نظام و فراهم کردن تمهیدات لازم حضور مردم را در انتخابات پررنگ تر کنند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی گفت: نظام توانایی کافی برای رفع مشکلات کشور را دارد و فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نیز با تکیه بر این رویکرد بود.
وی بیان کرد: انسجام ملی حاکم بر کشور سبب امنیت کشور شده است و انتخابات بر اساس مر قانون اجرا می شود و هیات نظارت با قبول مسئولیت در این شرایط با هدف رضایت خداوند ایفای نقش می کند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان دلیجان نیز در این نشست گفت: ازابتدای شروع فرآیند ثبت نام اسامی داوطلبان اخذ شد و اکنون به مرحله تایید صلاحیت ها رسیده است.
حجت الاسلام نوروززاده افزود: بر اساس ماده 46 قانون انتخابات از احراز صلاحیت ها بیان شده و داوطلبان بر اساس صلاحیت های مختلف مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی به دور از جنجال های سیاسی در مقابل این حق مردم ایستاده و در روند بررسی صلاحیت ها مر قانون را مد نظر دارد.
وی تاکید کرد: هیچ یک ازنامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روند بررسی صلاحیت ها استثنا نیستند و هر یک از آنها طبق زمان بندی مشخص و با رعایت تمامی ترازهای قانونی تعیین صلاحیت می شوند.
فرماندار دلیجان نیز در این نشست گفت: 295 نفر در این شهرستان برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام شدند.
محمد کردی افزود: 58 نفر نامزد انتخاباتی شورای اسلامی شهر دلیجان، در پاسخ مراجع چهارگانه تایید صلاحیت شدند.
وی بیان کرد: برای 2 نفر از این افراد مصداق بینابینی بود که دوباره رای گیری شد و یک نامزد دیگر نیز به جمع تایید صلاحیت شدگان پیوست و در مجموع تعداد تایید صلاحیت شدگان به 58 نفر رسید.
در ادامه این نشست، پس از بحث و تبادل نظر فرماندار و مسئول هیئت نظارت استان و شهرستان دلیجان پرونده های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها و مدارک استعلامات مراجع چهارگانه، به منظور بررسی و اعلام نظر دراختیار هیات نظارت این شهرستان قرار گرفت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.