شکرالله حسن بیگی شامگاه پنجشنبه افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 هزار و 619 نفر نام نویسی کرده اند که یکهزار و 296 داوطلب در رقابت های انتخاباتی مناطق شهری حضور دارند.
وی توضیح داد: از مجموع نامزدهای انتخاباتی شوراهای پنجم استان در مناطق شهری چهار درصد از نامزدها ادامه رقابت ها انصراف داده اند و صلاحیت سه درصد نیز در هیات های اجرایی بر مبنای مستندات مراجع چهارگانه تایید نشده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: از مجموع پنج هزار و 323 نامزد شوراهای پنجم استان در مناطق روستایی نیز صلاحیت حدود 96 درصد تایید شده، یک درصد انصراف داده و صلاحیت حدود 3 درصد نیز در هیات های اجرایی تایید نشده است.
به گفته وی، از کل داوطلبان ثبت نامی 421 نفر زن و بقیه مرد بوده اند.
حسن بیگی مجموع انصرافی ها را حدود 2 درصد و مجموع رد صلاحیت شدگان را حدود 3 درصد عنوان کرد.
وی عنوان کرد: نتایج تعیین صلاحیت ها امروز پنجشنبه به هیات های نظارت ابلاغ شده است و بر اساس زمان بندی تقویم انتخابات هیات های نظارت باید به وضعیت صلاحیت ها رسیدگی کرده و در موعد تعیین شده نیز به شکایات احتمالی نامزدها بر اساس قوانین و مستندات موجود پاسخگویی کنند.
پنجمین انتخابات شورای اسلامی در 33 منطقه شهری و 863 منطقه روستایی برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با کشور 29 اردیبهشت برگزار می شود.
6013/3017/خبرنگار مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مزگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.