سید مهدی مقدسی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب گفت: سهم اعتبارات استانی از منابع ملی 13 درصد بود که این مهم در برنامه ششم توسعه به 30 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با تصویب این مهم استانداران و فرمانداران اختیارات بیشتری در خصوص اعتبارات استانی دارند و پیشرفت قابل توجهی در روند تکمیل طرح های عمرانی حاصل می شود.
وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید برنامه ششم توسعه را با دقت مطالعه کنند چرا که راهکارهای مناسبی برای جذب منابع ملی در این برنامه ارائه شده است.
مقدسی گفت: دولت لایحه ای برای تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای توسعه روستاهای کشور به مجلس تقدیم کرده که اکنون در مجلس سورای اسلامی در دست بررسی است و با تصویب این مهم بی شک روستاهای کشور توسعه متوازنی را در سال جاری تجربه می کنند.
وی اضافه کرد: تلاش های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی قابل تحسین است و برای تسریع در این روند مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز باید دولت را پشتیبانی کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای سلامی بیان کرد: با نزدیک شدن به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی از نامزدهای احتمالی در صدد تخریب دولت و بی ارزش جلوه دادن عملکرد دستگاه های اجرایی برآمده اند که این مهم دور از انصاف و اخلاق است و نامزدها باید به جای تخریب دولت به ارائه برنامه های خود بپردازند.
وی اظهار کرد: اگر چه جامعه جهانی و برخی کشورها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده اند، اما نمی توان فعالیت های ارزنده دولت در بخش سیاست خارجی را نادیده گرفت.
مقدسی افزود: برخی افراد دولت های قبل که بیش از 800 هزار میلیارد دلار از سرمایه ملی را بدون هدف و برنامه ریزی هدر دادند ، با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صدد تخریب دولت برآمده اند که این رخداد گامی در راستای ایجاد دوگانگی در جامعه محسوب می شود.
وی در ادامه وظایف دستگاه های اجرایی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی را خطیر ارزیابی کرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' پروژه های عمرانی و اشتغالزایی را با استفاده از منابع ملی و استانی به بهر برداری برسانند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت پنج هزار و 500 واحد صنعتی جدید و حمایت از 24 هزار واحد صنعتی و کشاورزی در سال گذشته بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که این مهم رشد پنج درصدی اقتصاد کشور به دنبال داشت.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
3017/3075/6992/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.