دکتر جواد جواهری روز پنجشنبه در نشست با فرماندار خمین گفت: 46 مورد از ماموریت های انجام شده نوروزی خمین مربوط به تصادف است که در پی آن 54 مصدوم برای پیگیری درمانی به بیمارستان منتقل و 11 نفر نیز در محل حادثه درمان شد و یک نفر نیز در تصادف های نوروزی خمین کشته شده است.
دکتر جواهری ادامه داد: 106 مورد از ماموریت های نوروزی امسال خمین در حوزه حوادث غیر ترافیکی بود که منجر به انتقال 67 نفر به بیمارستان و درمان 29 نفر در محل شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی در برنامه سلامت نوروزی نسبت به سال گذشته ارائه شد.
دکتر جواهری گفت: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی، یک هزار و 22 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شد که این بازرسی ها در نورز پارسال 861 مورد بود.
وی افزود: 148 مورد بازرسی بهداشت محیط از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله رستوران ها، هتل و مراکز اقامتی نیز در این ایام در خمین انجام شد.
وی بیان داشت: 2 تن و 250 کیلوگرم مواد پروتئینی نیز درطرح سلامت نوروزی امسال در خمین کشف و معدوم سازی شد و 6 واحد متخلف مهر و موم شدند.
دکتر جواهری اظهار کرد: سه هزار و 868 نفر در مدت اجرای برنامه سلامت نوروزی به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار نفر افزایش داشت.
وی، با اشاره به فعال بودن کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) با چهار تخصص در ایام نوروز، گفت : یک هزار و 262 نفر در این کلینیک معاینه شدند و هشت هزار و 276 نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت و دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.